محمودی با بیان اینکه جمهوری‌خواهان آمریکا خواهان شکست مذاکرات ایران و 1+5 هستند، گفت: جمهوری‌خواهان بیشترین هزینه کارزارهای انتخاباتی را از لابی رژیم صهیونیستی و آیپک می‌گیرند و اگر اقدام به مانع‌تراشی برای توافق نهایی نکنند هم سر صندوق‌های رای و هم سر هزینه‌های انتخاباتی به مشکل بر می‌خورند.

محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با جلسه سنای آمریکا که برای بررسی اثرات منطقه‌ای توافق احتمالی با ایران صورت می‌گیرد، گفت: اگر اوباما به توافقی برسد، نشان‌دهنده این است که دیپلماسی گفتگو در خاورمیانه بیشتر از تهدید جواب می‌دهد و همین باعث می‌شود آراء جمهوری‌خواهان در انتخابات ریزش پیدا کند.
 
وی تصريح كرد: جمهوری‌خواهان بیشترین هزینه کارزارهای انتخاباتی را از لابی رژیم صهیونیستی و آیپک می‌گیرند و اگر اقدام به مانع‌تراشی برای توافق نهایی نکنند هم سر صندوق‌های رای و هم سر هزینه‌های انتخاباتی به مشکل بر می‌خورند.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به درخواست اعضای سنای آمریکا برای انجام راستی آزمایی از سوی ایران اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم که بحث انرژی اتمی چه به صورت جنگ‌افزاری و چه به صورت صلح‌آمیز مطرح شد، ایران کامل‌ترین نمونه همکاری با آژانس است و تعداد ساعت‌های بازرسی که از کشورمان صورت گرفته در مقایسه با سایر کشورها غیرقابل مقایسه است.
 
وی با اشاره به مخفی بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورهایی نظیر، پاکستان، هندوستان، آمریکا، چین، روسیه و رژیم جعلی صهیونیستی تاکید کرد: این ادعا زمانی می‌تواند درست باشد که ایران را در مقایسه با کشور دیگر قرار دهند اما الان از هر کشوری که تقاضای همکاری داشته باشند، باید جمهوری اسلامی را برایش الگو قرار دهند.
 
این کارشناس سیاست خارجی تاکتیک اعضای سنا را فشار به اوباما برای خاتمه دادن به وضع موجود در فرصت 6 ماهه توافق عنوان کرد و افزود: آنها به دنبال مانع‌تراشی برای تمدید شش ماهه دوم برای رسیدن به نتیجه نهایی هستند و می‌گویند یا به توافق مشخص در این قرارداد شش ماهه می‌رسید، یا چیزی به اسم تمدید شش ماهه وجود ندارد.
 
محمودی تضعیف کشورهایی که تاکنون با آمریکا متحد بوده‌اند را از تبعات منطقه‌ای این توافق دانست و گفت: روابط عربستان، بحرین و امارات، ترکیه، جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی به‌عنوان دو ائتلاف قدیمی منطقه شکننده خواهد شد و احتمال دارد عربستان چراغ آشکاری به ایران برای بهبود روابط نشان دهد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری‌خواهان نهایت کارشکنی‌ها را خواهند کرد که مانع توافق نهایی شوند اما موفق نخواهند شد؛ تشکیل این جلسات فقط جنبه تبلیغاتی داشته و در حد بیانیه است تا بگویند منافع رژیم صهیونیستی را در نظر داریم اما برای اینکه بخواهند به‌عنوان قانون تصویب کنند، دیگر دیر شده است.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار