شورای امنیت سازمان ملل ماموریت تیم کارشناسی خود را که بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت می‌کند، تا ژوئیه 2015 تمدید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، شورای امنیت به تمدید ماموریت تیم کارشناسی  خود تا ژوئیه 2015 رای داد. پیش نویس این قطعنامه  (2159) را آمریکا تدوین و ارائه کرد که  به اتفاق آراء به تصویب رسید.

تیم هشت نفره کارشناسان که در ژوئن 2010 بر اساس قطعنامه 1929 شورای امنیت تشکیل شد، ماموریت دارد بر نحوه اجرا و همکاری ایران با همه قطعنامه های شورای امنیت که از سال 2006 تا 2013  علیه این کشور تصویب شده اند ، نظارت کند. این تیم کارشناسی علاوه بر جمع آوری اطلاعات از کشورهای عضو درباره اقدامات ایران ، نظارت بر نحوه همکاری و تهیه گزارش ، در صورت هر گونه تخلف از سوی ایران در رابطه با تحریم ها ،  اقدامات لازم را به عمل می آورد.

با تمدید شدن مدت ماموریت تیم کارشناسی ،  کارشناسان موظفند  یک گزارش میان دوره ای تا ماه نوامبر امسال و یک گزارش نهایی بین ماه مه و ژوئن 2015 ارائه کنند.

گفتنی است، این تیم هشت نفره شامل : سالومی زورابیچویلی وزیر خارجه سابق گرجستان (رئیس) ، دکتر جاناتان بریور از کینگ کالج لندن و ژاکلین  شایر مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و کارشناسانی از آلمان ، نیجریه ، روسیه و چین است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار