مذاکرات دو جانبه هیات‌های جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در سومین روز حضور معاونان وزیر خارجه ایران در شهر ژنو سوئیس آغاز شد تا طرفین درباره موضوع هسته‌ای در آستانه دور جدید مذاکرات در وین مذاکره کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مذاکرات دو جانبه هیات‌های جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در سومین روز حضور معاونان وزیر خارجه ایران در شهر ژنو سوئیس آغاز شد تا طرفین درباره موضوع هسته ای در آستانه دور جدید مذاکرات در وین مذاکره کنند.

ریاست هیات فرانسوی را "نیکولاس دوریویر" نماینده جدید فرانسه در گروه 1+5 برعهده دارد که جانشین "ژاک اودیبر" شده است.
 
ریاست هیات ایرانی را نیز "سیدعباس عراقچی" و "مجید تخت روانچی" معاونان وزیر امور خارجه ایران که از اعضای ارشد مذاکره کننده هسته ای ایران هستند، بر عهده دارند.
 
در این مذاکرات که در اقامتگاه سفیر و نماینده ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شده است، طرفین ضمن مذاکره، ناهار صرف خواهند کرد.
 
معاونان وزیر امور خارجه ایران در دو روز گذشته (19 و 20 خرداد ماه) با "ویلیام جوزف برنز" معروف به بیل برنز قائم مقام وزیر امور خارجه ایران 11 ساعت و نیم مذاکره دو جانبه داشتند که در این مذاکرات "هلگا اشمید" معاون سیاسی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشت.
 
عراقچی پس از دو دو روز مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا در ژنو در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: گفتگوها فشرده و سخت بود ولی در فضای مثبتی صورت گرفت.
 
وی اظهار داشت: تبادل نظرهای خوبی انجام شد که در آستانه دور بعدی مذاکرات در وین (26 خرداد ماه) مفید بود.
 
تیم هسته‌ای ایران عصر امروز (چهارشنبه) عازم شهر رم ایتالیا می شود تا علاوه بر شرکت در کنفرانس خلع سلاح در رم، با "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در ١+٥ نیز بطور دو جانبه مذاکره کند.

معاونان وزیر خارجه ایران همچنین با همتای ایتالیایی خود گفتگو خواهند کرد.
 
به گفته عراقچی، جمهوری اسلامی ایران همچنین یک روز پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات وین یعنی در 25 خرداد ماه مذاکرات دو جانبه‌ای با آلمان در تهران خواهد داشت.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار