دبیرکل جمعیت هلال احمر لازم است هلال احمر برای حل چالشهای آینده به عرصه‌ای جدید ورود و مشکلات آینده را با مدیریت و تحولات استراتژیک حل کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دکتر سید احمد موسوی، دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار با نمایندگان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر که به دعوت هلال احمر برای بحث و بررسی پیرامون طرح تحول و برنامه استراتژیک جمعیت و استفاده از تجربیات دیگر کشورها در این زمینه به ایران سفر کرده‌اند، به دغدغه‌های امروز جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: ایران کشور حادثه خیزی است که بیش از ۳۴ نوع از حوادث طبیعی در این کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه تنوع حوادث و ویژگی‌های اقلیمی کشور ایجاب می‌کند هلال احمر یک نهاد پاسخگو در تمام حوادث باشد‏، افزود: علاوه بر این، چالشهای متنوعی در حوزه‌های سلامت، اجتماعی و جوانان نیز داریم که ما را ملزم می‌کند همراه با این چالشها به روز شده و حرکت کنیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشیم.

موسوی در ادامه، دغدغه‌های جدی هلال احمر را در آینده، میزان بالای تصادفات رانندگی، وقوع زلزله در بحث حوادث طبیعی، شیوع اعتیاد در میان جوانان در بحث اجتماعی و بیماریهای نوپدید و بازپدید از جمله سرطانها در بخش بهداشت و درمان برشمرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: لازم است سازمانی جدید در هلال احمر شکل دهیم که این سازمان جدید بر مبنای تحول و با مدیریت جدید بتواند مشکلات آینده را حل کند.

موسوی ادامه داد: به همین دلیل ما طرح تحول را از پنج ماه پیش به صورت رسمی در هلال احمر شروع کردیم و بعد از تدوین چارچوب کلی طرح تحول، ارزش‌های سازمانی را مشخص کرده و در اهداف و ماموریت‌هایمان بازنگری داشتیم و نهایتا بعد از آنالیز در تبیین وضعیت،‌ اهداف راهبردی را احصا کردیم که در گام‌های بعدی این اهداف راهبردی را به عنوان اولین برش از طرح تحول اجرا می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نمایندگان فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر انتظار داریم از تجربیات ارزشمندی که در کشورهای دیگر داشتند ما را بهره‌مند کنند.

راجر براکه رئیس بخش توسعه سازمانی فدراسیون، مستقر در ژنو نیز در این جلسه با اشاره به بازدید این نمایندگان از سازمان امداد و نجات،‌ موسسه آموزش عالی هلال و معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گفت: ما امروز متوجه شدیم که شما در جمعیت هلال احمر دانشگاه هم دارید و نه تنها آموزش، بلکه تحقیق و پژوهشهای زیادی هم انجام می دهید که همین به شما کمک می کند از جامعه بازخوردهای مناسبی دریافت کنید.

وی افزود: فعالیتهای شما در زمینه توانبخشی هم ما را تحت تاثیر قرار داد و امیدواریم طی جلسات آتی بتوانیم بحثهای مفیدی درباره آنچه شما انتظار دارید داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تشریح ، مهمترین ، دغدغه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار