مانیکور کردن سطح ناخن و سوهان زدن به آن باعث آسیب به صفحه‌ی ناخن شده و شانس شکنندگی و ورقه ورقه شدن آن را زیاد می‌کند همچنین در اثر این عمل عفونت‌هایی دردناک و چرکی به نام پارانیکی در اطراف ناخن ایجاد می‌شود.

ندا ادیبی عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در هنگام مانیکور کردن ناخن‌ها لایه ی محافظ اطراف ناخن که در واقع گوشت مجاور ناخن را به سطح آن می چسباند دستکاری و تحریک شده و برداشته می‌شود.

وی افزود: لایه‌ای که مثل بشره از روی گوشت اطراف ناخن به روی آن کشیده شده است مانع از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می گردد. وقتی که این لایه دستکاری می‌گردد، اتصال محکم پوست و گوشت اطراف ناخن از بین می‌رود و در نتیجه احتمال اینکه باکتری‌ها و قارچ‌ها به آن نفوذ کنند افزایش می‌یابد و می‌تواند موجب التهابات اطراف ناخن شود.

ادیبی تصریح کرد: مانیکور کردن سطح ناخن و سوهان زدن به آن باعث آسیب به صفحه‌ی آن شده و شانس شکنندگی و ورقه ورقه شدن آن را زیاد می‌کند. همچنین در اثر این عمل عفونت‌های دردناک و چرکی به نام پارانیکی در اطراف ناخن ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت:‌ به دلیل اینکه لایه ناخن روی اولین قسمت اتصال به پوست قرار دارد با کوچکترین ضربه صدمه می‌بیند و ممکن است ناخن‌ها را بد شکل و شکننده کنند. بنابر‌این توصیه می‌شود از مانیکور کردن ناخن‌ها خودداری بشود. 

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: اگر ناخن‌ها در اثر این عمل دچار آسیب شوند بهتر است فرد از املاحی مانند روی و سلنیوم برای ترمیم سریع تر آن استفاده کنند، از غوطه ور کردن دست ها در آب بپرهیزد، به طور مرتب ناخن‌های خود را چرب و مرطوب نماید، از محلول‌ها ترمیم کننده ناخن استفاده کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: باکتری ، ناخن ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار