با بیماری پارونشیا یا التهاب کناره های ناخن، علل و درمان آن آشنا شوید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: که بیماری پارونشیا یا التهاب کناره های ناخن، عفونت کناره های ناخن و ورود میکروب یا میکرو ارگانیسم های مختلف به بافت کناره های ناخن است.

وی گفت: گاهی پارونشیا با چرک کردن کناره های ناخن اشتباه می شود و باید توجه داشت که بیماری پارونشیا عمدتا در ناخن دست دیده می شود و گاهی در کناره های ناخن پا ایجاد می شود.

انتظاری خاطر نشان کرد: عفونت های باکتریایی شایع تر و عفونت های قارچی هم می تواند در ایجاد این بیماری اثر گذارد که عفونت های قارچی علت زمینه ای مانند بیماری دیابت یا مصرف کردن داروهای سرکوب کننده ایمنی دارد.

این متخصص بیان کرد: ایجاد این مشکل بر اثر عفونت های باکتریایی، درد شدید التهاب و قرمزی و ترشحات چرکی به همراه دارد اما در مورد عفونت های قارچی این مشکلات و درد کمتر است.

وی متذکر شد: شایع ترین علت ایجاد پارونشیا، آسیب رسیدن بافت ناخن، کندن زواید پوستی کناره های ناخن مانند گوشه ها و ریشه های آن است.

انتظاری به افراد مبتلا به پارونشیا توصیه کرد: هر چه سریعتر به پزشک برای درمان این بیماری مراجعه کنند تا براساس نوع عفونت دارو داده شود.

وی تاکید کرد: بهترین راه پیشگیری از این بیماری، جلوگیری از تماس زیاد دست یا پا با رطوبت و نکندن کناره های ناخن است./ح
برچسب ها: ناخن ، عفونت ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار