عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه گفت : ريزگردها علاوه بر انسان بر جمعيت جانوري و گياهي نيز تاثير گذاشته و آن را تهديد کرده و بر حوزه هايي همچون اقتصاد و سلامت اثرات مخربي دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر مقداد پير صاحب گفت : مهمترين حوزه اي که تاثيرات ريزگردها بر آن مشهودمي باشد سلامت است و ريزگردها به طور ملموسي باعث افزايش مراجعه بيماران آسمي ، قلبي – عروقي به مراکز بهداشتي و درماني گرديده اند .
اين مدرس بهداشت محيط با اشاره به اينکه غلظت ريزگردها امسال نسبت به سالهاي گذشته کمتر بوده است خاطرنشان ساخت : با اين حال اثرات ريزگردها به ويژه بر جنگل هاي زاگرس که شش هاي ايران محسوب مي شوند قابل توجه است و با توجه به اينکه جريان هاي هوايي از غرب وارد کشور ميشود با عبور از ميان اين جنگل ها با خود اکسيژن به نواحي مرکزي ايران مي برند و بر رطوبت اين مناطق تاثير مي گذارند

و ی با اعلام اینکه  ريزگردها به طور جدي جنگل هاي زاگرس را تهديد مي کنند ، اين تهديد نه تنها بر منطقه بلکه ساير مناطق ايران نيز اثرات جدي مي گذارد .
اين پژوهشگر و فعال محيط زيست افزود : شرايط آب و هوايي حال حاضر همچون افزايش رگبار و سيلاب و مشکلات مرتبط با اين شرايط نيز بر تاثير نامطلوب تر ريزگردها افزوده اند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، شش ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.