علیرضا فغانی و حسن کامرانی‌فر داوران ذخیره جام جهانی 2014 برزیل هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حضور فغانی و کامرانی‌فر به عنوان داوران ذخیره‌ جام جهانی بهانه‌ای شد تا مروری بر عملکردشان تا جام جهانی داشته باشیم.

علیرضا فغانی متولد اول فروردین 1357 در شهر کاشمر خراسان رضوی است، وی از سال 1373 شروع به داوری کرد و سال 1382 وارد لیگ برتر فوتبال ایران شد.

داور بین‌المللی ایران در سال 2008 وارد لیست داوران بین‌المللی شده است.

حسن کامرانی‌فر کمک داور ایرانی متولد 1351 در مشهد است، وی در سال 2003 اولین حضور بین‌المللی خود را تجربه کرده و دیدار مقدماتی المپیک 2004 را بین هند و ترکمنستان را با تیم داوری ایرانی قضاوت کرده است.

حسن کامرانی‌فر تجربه‌ حضور در جام جهانی 2010 را دارد و به عنوان کمک داور ذخیره حضور داشت.

اما مراحلی را که حسن کامرانی‌فر و علیرضا فغانی تا جام جهانی طی کردند تا به عنوان داوران ذخیره انتخاب شدند در ذیل آمده است:

انتخاب داوران برای قضاوت در جام جهانی 2014 همانند صعود تیم‌ها مرحله‌ای بوده است.

ابتدا 52 تیم داوری در سپتامبر 2011 انتخاب شدند و از آن زمان فیفا داوران را با برنامه‌های مشخص برای حضور در جام جهانی آماده کرد.

فیفا از قاره آسیا 4 تیم داوری را به صورت داوران اصلی و یک تیم داوری را به عنوان ذخیره برای جام جهانی 2014 انتخاب کرده است که حسن کامرانی‌فر و علیرضا فغانی از داوران ذخیره هستند. آزمون اصلی این داوران در جام جهانی جوانان ترکیه بود ولی این دو داور به همراه سخندان در جام باشگاههای جهان هم قضاوت کردند.

حسن کامرانی‌فر و علیرضا فغانی علاوه بر این دو تورنمنت در 5 سمینار بین‌المللی نیز شرکت کردند که این سمینارها در کشورهای سوئیس دو دوره، برزیل، اسپانیا و امارات شرکت کردیم.

قضاوت‌های خوب این دو داور ایرانی موجب شد تا نام این دو داور در تیم داوری ذخیره آسیایی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار