با پایان جنگ افغانستان، آمریکا سلاح‌های پیشرفته جنگی خود را در اختیار ماموران پلیس قرار می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست، با پایان جنگ در افغانستان و بازگشت تعداد زیادی از سربازان آمریکایی، حجم زیادی از سلاح‌های این جنگ نیز به آمریکا باز می‌گردد.

بر اساس گزارشات ارائه شده توسط مقامات پنتاگون، در ماه‌های اخیر نیروهای پلیس آمریکا، بیش از ده‌ها هزار فقره از انواع سلاح‌ها و تجهیزات نظامی فوق پیشرفته دریافت کرده‌اند. 

در این گزارش، شهر نینا در ویسکانسین به عنوان مثال مطرح شده است. این شهر کوچک با جمعیتی حدود 25 هزار نفر یکی از آرام‌ترین شهرهای آمریکا با کمترین میزان ارتکاب جرائم است. گفته می‌شود اخیرا نیروهای پلیس در این منطقه به چند تُن از انواع سلاح‌های پیشرفته جنگی مجهز شده‌اند.


به گفته منتقدین، تجهیز ماموران پلیس به سلاح‌های فوق پیشرفته نتایج اسف‌باری را به دنبال خواهد داشت که البته آمریکا تا کنون شاهد بسیاری از آنها بوده است.

"کارا دنسکی"، مشاور ارشد اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در گفتگو با هافینگتون پست تصریح کرده است، "تا کنون موارد متعددی از استفاده بی‌رویه ماموران پلیس از سلاح در ماموریت‌های درون‌شهری گزارش شده است. ما همه این موارد را تذکر داده‌ایم، اما اکنون با ورود حجم زیادی از سلاحهای فوق پیشرفته به کشور، اوضاع بیش از پیش نگران‌کننده شده است."



انتهای پیام/
برچسب ها: تجهیزات ، نظامی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار