رئيس دادگاه بدوي سازمان نظام پزشكي استان تهران با بيان اينكه تعرفه‌ها اصولا عادلانه نيست؛ گفت: طي 30 سال اخير تعرفه ها با تورم موجود اصلا هماهنگي ندارد.

دكتر ايرج خسرونيا رئيس دادگاه بدوي سازمان نظام پزشكي استان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بيان داشت: با توجه به افزايش قيمت بسياري از اقلام؛ اما ويزيت پزشكان افزايش نداشته و تنها مي توان گفت در سال جاري نسبت به سال گذشته افزايش ناچيزي را در تعيين تعرفه ها مشاهده مي كنيم.

وي با تأكيد بر اينكه تعرفه اعلام شده نسبت به كل هزينه هاي زندگي افزايشي نداشته است تصريح كرد: مخارج زندگي يك پزشك مانند يك انسان معمولي است و اگر افزايشي در هزينه هاي زندگي مشاهده مي شود براي پزشكان نيز اين قضيه صادق است.

وي با اشاره به اينكه واقعي نبودن تعرفه ها سبب بروز پديده زيرميزي مي شود، افزود: دريافت زير ميزي غير قانوني است اما برخي پزشكان آن را طلب مي كنند چرا كه براي آنان قانع كننده نيست با تمام مشقت هاي كاري و حضور بر بالين بيمار در هر ساعت از شبانه روز تنها به اخذ تعرفه تعيين شده براي گذران زندگي خود اكتفا كنند. 

به گفته دكتر خسرو نيا تمامي تعرفه‌هاي تعيين شده از سوي دولت براي جامعه پزشكي قابل قبول و لازم الاجراست و تمامي پزشكان نيز با وجود كليه مشكلات ملزم به رعايت آن هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.