معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای رفاه زائران نیمه شعبان انجام می‌دهیم از برگزاری 458 برنامه متنوع فرهنگی و دینی در مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام سید علی رضا تکیه‌ای ظهر یکشنبه در نشستی خبری که در سالن جلسات ساختمان جدید اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ مأموران الهی برای سعادت بشر تلاش کردند و موفقیت‌هایی را به دست آوردند اما جهان شمول نبودند و برای اینکه این مورد اتفاق افتد در انتظار مهدی موعود می‌نشینیم چرا که ظرفیت اجرای چنین کاری در وجود مبارک اوست.

 
مسجد جمکران به عنوان پایگاه عظیم تشیع

وی در مورد جایگاه مسجد مقدس جمکران گفت: این مسجد چنان جایگاهی دارد که خود حضرت فرموده‌اند کسی که در این مکان نماز بخواند مانند این است که در خانه کعبه نماز خوانده است و مقام معظم رهبری نیز مسجد جمکران را به عنوان پایگاه عظیم تشیع نامیده‌اند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این مسجد مرکز عبودیت و مهدویت است، گفت: در ایام نیمه شعبان سال گذشته پذیرای 15 میلیون زائر بودیم و در شب میلاد حضور 2 میلیون زائر در مسجد به ثبت رسیده است.


وی از برگزاری 16 جلسه ستاد جشن‌های نیمه شعبان در مسجد جمکران و 2 جلسه ستاد تسهیلات زائر در استان خبر داد و عنوان کرد: معاونت فرهنگی جمکران چهار بخش را مدیریت می‌کند که عبارتند از: مدیریت تبلیغات و ارتباطات، مدیریت آموزش و تربیت، آثار و آفرینش‌های هنری و انتشارات.

حجت الاسلام تکیه‌ای اظهار کرد: در مجموع کل برنامه‌های ایام نیمه شعبان و دهه مهدویت به 458 مورد می‌رسد که از این تعداد 129 برنامه مربوط به تبلیغات، 104 برنامه به آموزش، 83 برنامه به آفرینش‌های هنری و 42 برنامه مربوط به انتشارات است.

برنامه‌های مسجد جمکران در نیمه شعبان

وی با اشاره به اینکه  اوج برنامه‌ها در دو روز پنج شنبه و جمعه هفته جاری خواهد بود، تصریح کرد: روز پنج شنبه 22 خردادماه در ساعت 17 با راهپیمایی نیروهای مسلح استان از میدان روح الله و بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد جمکران برنامه‌ها آغاز می‌شود، ساعت 19 زیارت آل یاسین، درس‌هایی از قرآن توسط حجت الاسلام محسن قرائتی، اقامه نماز جماعت توسط آیت الله سبحانی، سخنرانی آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و مراسم شعر خوانی، مولودی خوانی، اجرای تواشیح و دعای کمیل از جمله برنامه‌ها در این روز است.


مراسم احیای شب نیمه شعبان

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از مراسم احیای شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت یک بامداد روز جمعه با سخنرانی حجت الاسلام انصاریان آغاز می‌شود.

وی در مورد ویژه برنامه‌های روز نیمه شعبان گفت: اقامه نماز صبح توسط آیت الله صدیقی، دعای عهد، سخنرانی آیت الله صدیقی، دعای ندبه توسط حاج مهدی سماواتی، اجرای تواشیح گروه انصار المهدی(عج) و مولودی خوانی، اقامه نماز جماعت و منبر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، محفل بزرگ قرآن با حضور قاریان بین المللی، اجرای تواشیح گروه بقیه الله، سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و دعای سمات، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء توسط آیت الله العظمی علوی گرگانی و سخنرانی ایشان و در نهایت مولودی خوانی و اجرای تواشیح گروه معراج در روز جمعه برگزار می‌شود.

گلباران مسجد مقدس جمکران

حجت الاسلام تکیه‌ای از ویژه برنامه‌های مخصوص کودکان تحت عنوان گل نرگس و خیمه آسمانی در این ایام خبر داد و نمایشگاه شبکه فرهنگی مهد یاران با 34 برنامه، نمایشگاه زائران خدا با 13 رویکرد، مبلغان مهدی یاور با 400 نفر، اکران فیلم، نمایشگاه پوستر مهدوی، گلباران و عطر افشانی توسط بالگرد، مراسم هم اندیشی ناشران مهدوی و رونمایی از سه کتاب با نام‌های شوق مهدوی، موحد آخرالزمان در قرآن، اسوه صبر و پایداری را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.


انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.