تامین شرایط زیست مومنانه، توانمند سازی شهروندان، افزایش مشارکت اجتماعی، پویایی و نشاط از مهمترین ویژگی های شهر الگویی است که تلاش برای تحقق آنها از ماموریت های جدید این معاونت به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  حجت السلام و المسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست توجیهی طرح غنی سازی اوقات فراغت مدارس که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش تهران،معاون وزارت آموزش و پرورش، رییس ستاد اقامه نماز و معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: شهروندن باید بتوانند در کنار هم سالم و با نشاط در محیط اسلامی، انقلابی، ایرانی و پویا با آرامش زندگی کنند تا شاهد شهری الگویی باشیم.

وی گفت: در این راستا توانمند سازی شهروندان و افزایش اثربخشی فعالیت ها در دستور کار قرار گرفته است که اجرای طرح " نسیم بهشت مدارس " یکی از راهکارهای تحقق این مهم است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تقویت حس کار گروهی و مسئولیت پذیری، رعایت حقوق و حرمت های شهروندی، تحکیم بنیان خانواده و تکمیل فرآیند جامعه پذیری افراد اهداف دیگری هستند که شهرداری تهران در قالب اجرای این طرح تربیتی و ترویجی به دنبال دست یابی به آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی تصریح کرد: افزایش فقر حرکتی و به خطر افتادن سلامت روحی، جسمی و اجتماعی شهروندان دغدغه اصلی مدیران شهری است که می توان با ایجاد نشاط اجتماعی و پویایی با آن مقابله کرد. این امر نیازمند فرهنگ سازی و نهادینه کردن ورزش شهروندی است.

وی ادامه داد: تامین شرایط زیست مومنانه شهروندان با تاکید بر ارزش های اسلامی، انقلابی، نقش وکارکردهای اساسی زندگی انسان نظیر تداوم نسل، تعلیم و تربیت، عبادت، کار و فعالیت، سکونت، گذران اوقات فراغت، ایمنی و امنیت و خلاقیت و نوآوری مورد توجه قرار گیرد از دیگر ماموریت های جدید معاونت امور اجتماعی است.

برچسب ها: شهروندان ، زیست ، الگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار