وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که احتمال خطر‌آفرینی اسرای آزاد شده طالبان برای نیروهای آمریکایی وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری "سی‌ان‌ان"؛  پنج زندانی آزاد شده طالبان از زندان گوانتانامو اکنون در قطر به سر می‌برند و این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا احتمال خطر آفرینی آنان برای نظامیان آمریکایی را رد نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا اخیرا در پی توافق با طالبان، پنج زندانی این گروه را در ازای آزادی گروهبان ارتش خود از این زندان آزاد کرد که این مسئله با انتقاد شدید محافل سیاسی در آمریکا روبرو شده است. جان کری در همین رابطه اعلام کرده است که اگر این نیروها بار دیگر به طالبان بپیوندند، برای آمریکا خطر بسیار بزرگی خواهند بود.
وی در این‌باره تاکید کرد: من قصد ندارم بگویم که آنان قادر به پیوستن به طالبان و شرکت در عملیات این گروه نیستند، اما در عین حال امکان کشته شدن آنان نیز وجود دارد. این افراد مبارزه با ما را انتخاب کرده‌اند که این مسئله در آینده می‌تواند به یک خطر بزرگ تبدیل شود.

جان کری که با شبکه خبری سی‌ان‌ان صحبت می‌کرد، در ادامه افزود: آمریکا توانایی خود را برای مقابله با مبارزان القاعده و مبارزه با تروریسم در افغانستان و پاکستان نشان داده و هیچ کس نباید درباره ظرفیت ایالات متحده برای محافظت از شهروندان تردیدی به دل راه دهد. در واقع این تنها مقامات قطری نیستند که بر اقدامات این پنج فرد نظارت خواهند داشت.
وزیر خارجه آمریکا در بخش پایانی سخنان خود با دفاع از اقدام دولت در آزادی برگدال، تاکید کرد: رها کردن یک شهروند آمریکایی بسیار آزاردهنده و غیر قابل درک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار