پایگاه اینترنتی "لکسپرسیون دی زد دات کام" در گزارشی به قلم "زهیر مبارکی" نوشت: رژیم صهیونیستی تمام متحدان خود را از دست داده است.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی لکسپرسیون در مقاله‌ای تحت عنوان "جایگاه رژیم صهیونیستی در شرایط سیاسی فعلی جهان" نوشت : بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نتوانست برای مدتی طولانی بازی خود را پنهانی دنبال کند.  فلسطینیان بعد از آن که دریافتند تفرقه به نفع اسرائیل است با یکدیگر آشتی  کردند و همین مسئله کافی بود تا اهداف و نیات تل آویو عیان شود. 

به محض تشکیل دولت وحدت ملی فلسطینیان نخست وزیر اسرائیل از متوقف ساختن کلیه مذاکرات با فلسطینیان خبر داد و بهانه آورد که جنبش اسلامی حماس که با فتح هم پیمان شده است " سازمانی تروریستی "(!) است. بهانه ای مضحک و عجیب و غریب چرا که  روند پیشاپیش شکست خورده بود.
 این بهانه به حدی مضحک و عجیب است که حتی قاطع ترین دوستان اسرائیل از جمله آمریکا تصمیم گرفتند بر خلاف اسرائیل عمل کنند و از تمایل خود برای " همکاری با دولت جدید فسلطین " خبر دادند. 
اروپا نیز راه آمریکا را در پیش گرفت و اسرائیل را با جنون مرگبارش یکه و تنها گذاشت. جنونی مزمن که از رویای بی منطق تشکیل " اسرائیل بزرگ " نشات می گیرد.
می توان به بحران  سوئز  در سال 1956 میلادی اشاره کرد؛‌ زمانی که اسرائیل فرانسه و انگلیس را درگیر جنگ با مصر کرد.

ژنرال دو گل رئیس جمهور فرانسه از این ماجرا درس گرفت و به محض در دست گرفتن قدرت در  فرانسه در سال 1958 میلادی سیاستی را در پیش گرفت که حتی امروز از آن به نام " سیاست عربی " فرانسه یاد می شود. این سیاست دست کشیدن از حمایت از اسرائیل بود. با کنار رفتن ژنرال دو گل از قدرت در فرانسه،  اسرائیل فرانسه را مجددا ً تحت کنترل در آورد. به علاوه می توان به جنگ اول خلیج فارس اشاره کرد که جرج بوش پدر رئیس جمهور وقت آمریکا نیروهایش را بر ضد عراق وارد عمل کرد. اسرائیل هرگز شلیک  موشک های اسکاد عراق را به تل آویو نبخشیده بود. با این همه نیروهای آمریکا در پشت دروازده های بغداد متوقف شدند.
ماجرا با جرج دبلیو بوش پسر تکرار شد. او بعد از آن که رئیس جمهور آمریکا شد لشگرکشی نظامی را برای اشغال عراق و به دار آویختن صدام آغاز کرد. هم اینک عراق در رنجی روزانه گرفتار آمده است. در  لیبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو وارد عمل شد. با این همه آمریکا تنها به پشتیبانی وسوخت رسانی به جنگنده بمب افکن ها اکتفا کردند. سپس نوبت سوریه شد اما تحرکات فوق العاده اسرائیل در این میان سبب نشد نیروهای غربی به این کشور لشکرکشی کنند.

 بعد نوبت ایران بود که همان شکست را برای تل آویو به همراه داشت. حتی در اوکراین می توان رد پای اسرائیل را یافت که آمریکا و اروپا را به جنگ با روسیه ترغیب می کند. 

هدف از حضور در تمامی " این جبهه ها"  منحرف کردن اذهان جهانیان از اشغال اراضی فلسطینی از سوی اسرائیل بوده است. و این در حقیقت همان چالشی است که صلح در جهان را تهدید می کند. 

در حالی که زندگی در سوریه بعد از انتخابات ریاست جمهوری به مسیر خود بازگشته  و همان روند در مصر در جریان است، پنهان ساختن مشکل فلسطینیان برای مدتی طولانی کار دشواری است و اسرائیل تنها یک گزینه دارد و آن این است که دست خود را رو کند و روند صلحی را که آمریکا آغاز کرده است به شکست بکشاند.

 آمریکا و اروپا با به رسمیت شناختن دولت جدید فلسطینیان پیامی آشکار به دولت نتانیاهو داده اند. پیامی که به طور خلاصه می گوید : " فریبکاری بس است." 

و پاسخ اسرائیل به این پیام  آغاز  ساخت و سازهای جدید برای شهرک نشینان یهودی است. جواب غرب به این ماجرا این است : برگزاری هفتادمین مراسم سالگرد ورود نیروهای متفقین به نورماندی. مراسمی که در آن اوباما، پوتین و اولاند روسای جمهوری آمریکا و روسیه و فرانسه،  ملکه انگلیس و سران دیگر حضور داشتند. ورود نیروهای متفقین به نورماندی مسیر جنگ جهانی دوم  و " راه حل نهایی " آدولف هیتلر را تغییر داد. طبعاً  در این مراسم اسرائیل حضور نداشت و این فعلاً آخرین پیامی است که غرب برای اسرائیل فرستاده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار