رئیس جمهور ایران، فردا دوشنبه به ترکیه می‌رود.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه در راس هیاتی از ترکیه دیدار می‌کند.

دکتر روحانی در آنکارا با عبدالله گل رئیس جمهوری و رجب طیب اردوغان نخست وزیرترکیه دیدار و گفتگو می‌کند.

بنا بر گزارشها علاوه بر مسایل بازرگانی، موضوعاتی چون،  مذاکرات هسته ای ایران و اوضاع منطقه در دیدار حسن روحانی با مقامات ترکیه مطرح خواهد شد.

این خبرگزاری نوشت: انتظار می رود حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تلاش برای فراهم آوردن زمینه بهبود همکاری اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه روز دوشنبه عازم آنکارا شود.

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه که سال 2012 میلادی بالغ بر 21 میلیارد و 900 میلیون بود ، سال گذشته 33 درصد کاهش یافت و به 14 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید . 

دو طرف پیشتر از توافق بر سر افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه به سالانه 30 میلیارد دلار در سال 2015 خبر داده بودند.

بنا بر گزارش رسانه های ترکیه ، پیش بینی می شود دو طرف نخستین نشست شورای عالی همکاری راهبردی را با حضور وزرای کابینه برگزار کنند.

هیئتی از مقامات بلندپایه رئیس جمهور ایران را در سفر به ترکیه همراهی خواهند کرد و شماری از وزرا نیز در این هیئت حضور خواهند داشت. 

روحانی و اردوغان ژانویه امسال شاهد امضاء توافقنامه تجاری در تهران بودند که پس از سالها گفتگو و مذاکره سرانجام میان دو طرف حاصل شد. 

بنا بر اعلام برخی رسانه های ترکیه ، پیش بینی می شود در سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه توافقنامه های متعددی در زمینه های تجاری ، فرهنگی ، گردشگری و آموزش به امضاء برسد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار