سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران طي اطلاعيه‌اي با توجه به احتمال وقوع توفان و وزش باد شديد توصيه‌هاي عمومي را جهت آگاهي شهروندان در برابر حوادث احتمالي منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در پي وقوع توفان عصر روز دوشنبه تهران، سازمان هواشناسي كشور نسبت به احتمال وقوع وزش باد شديد و توفان طي روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار داد.

بر اساس اين گزارش،توصيه شده است كه شهروندان حتي‌المقدور در خانه بمانند ، از تردد  غير‌ضروري پرهيز كنند، اجسام معلق مانند گلدان و اشياي رها شده در محوطه تراس و پشت بام را تثبيت  يا جمع‌آوري نمايند.
همچنين توصيه شده است كه از حضور در فضاهاي باز گردشي و تفريحي پرهيز نموده و تردد كودكان و سالخوردگان در سطح شهر انجام نشود.
برخي ديگر از توصيه‌هاي عمومي عبارت است از : استفاده نكردن از موتورسيكلت و دوچرخه، عدم تردد در مجاورت ساختمان‌هاي در حال ساخت، تابلوهاي مستقر در سطح شهر، تيرهاي برق،كابل‌هاي فشار قوي و عدم تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالي.

همچنين به شهروندان توصيه شده است در صورتي كه در خانه هستند ضمن حفظ خونسردي از شيشه پنجره ها فاصله بگيرند، چراغ قوه يا شمع در دسترس داشته باشند، مقداري آب ذخيره نمايند و به دليل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده ننمايند و همچنين تمامي درها، دريچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند.

دوري از پنجره‌هاي فلزي، وسايل هادي برق و انرژي،كشيدن دو شاخه وسايل برقي از پريز، عدم تردد در محدوده تراس و پشت بام از ديگر  توصيه‌ها به شهروندان است كه در خانه هستند.

 بر اساس اين گزارش توصيه‌هاي ارائه شده به شهرونداني كه در معابر و فضاي باز هستند نيز عبارت است از پرهيز از دويدن و فرار ضمن حفظ خونسردي، دوري از حصارها، ديوارها، تابلوهاي تبليغاتي،بنرها،داربست‌هاي فلزي،كابل‌هاي برق و عدم توقف در اين مكان‌ها.
در همين خصوص بهترين اقدام حضور در فضاهاي سرپوشيده تا پايان توفان و استفاده از دستمال مرطوب براي تنفس راحت‌تر و جلوگيري از ورود گرد و غبار به دهان و بيني است.

 فاصله گرفتن از ساختمان‌هايي با نماي شيشه‌اي، پرهيز از رفتن به نقاط بلند و دوري از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سيم‌هاي رها شده برق و عدم استفاده از پل‌هاي عابر پياده در صورت تشديد توفان از ديگر توصيه‌هاي عنوان شده است.

در عين حال به شهروندان مستقر در خودرو نيز توصيه شده است تا هنگام رانندگي در توفان از درختان و تيرهاي برق فاصله بگيرند و داخل خودرو بمانند، راديو را روشن نگه داشته،سرعت خودري خود را به خصوص در بزرگراه‌ها كاهش داده و با سرعت مطمئنه حركت نمايند، در صورت شديد بودن توفان نيز خودرو را سمت راست خيابان و در جهت وزش باد متوقف نمايند.

 براي حفظ تعادل فشار هواي داخل خودرو نيز شيشه پنجره را پايين كشيده،چراغ‌هاي مه‌شكن را روشن نموده ،فاصله طولي و جانبي مطمئن را از ساير خودروها حفظ نمايند و همچنين رانندگان مراقب عابران پياده باشند.

سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران همچنين به شهروندان توصيه كرد به شايعات و اطلاعات غير موثق توجه ننمايند، ضمن آنكه هر گونه ارتباط طوفان با زلزله شايعه است و پايه علمي ندارد.
برچسب ها: سازمان ، وزش ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار