مردم حلب نیز مانند سایر استانهای سوریه در انتخابات ریاست جموری سوریه مشارکت گسترده‌ای دارند و از پیش از زمان آغاز رأی گیری در پشت درب شعبه‌های اخذ رأی منتظر آغاز انتخابات بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، مردم حلب نیز مانند سایر استانهای سوریه در انتخابات ریاست جموری سوریه مشارکت گسترده‌ای دارند و از پیش از زمان آغاز رأی گیری در پشت درب شعبه‌های اخذ رأی منتظر آغاز انتخابات بودند. 

خبرنگار این شبکه گفت :  مردم حلب با وجود حملات خمپاره‌ای گروههای مسلح به مناطق امن اما در این انتخابات حضور گسترده‌ای پیدا کرده‌اند.حضور مردم در انتخابات در حلب بی‌سابقه است برخی شعب اخذ رأی به صندوقهای بیشتری نیاز دارند تا مردم رأی بدهند.

یک رأی دهنده گفت: آمده‌ام از رهبر کشور حمایت کنم تا سوریه را از نظر اقتصادی و آموزش و اجتماعی ارتقا دهد . برای حمایت از مقاومت رأی می‌دهم . یک زن دیگر گفت: من به بشار اسد رأی می‌دهم. آمده‌ایم تا بشار را  انتخاب کنیم. 

یک زن گفت: به بشار اسد رأی می‌دهیم. خمپاره‌های آنها ما را نمی‌ترساند. حلب پایداری می‌کند و حامی بشار اسد است.

یکی از مسئولان انتخاباتی گفت: ما در خواست صندوق دیگری کرده ایم زیرا غافلگیر شدیم مردم از ساعت شش و نیم صف کشیده بودند. خمپاره هایی که تروریستها دیشب شلیک کردند تأثیری در عزم مردم نداشت.

ساعت شش آمدیم مدرسه را باز کنیم تا انتخابات آغاز شود مردم پشت درب مدرسه صف کشیده بودند. مردم با همه چالشها آمده اند. آنها می خواهند ما را به عقب بازگردند اما به کسی رأی می دهیم که ثبات و امنیت را بازگرداند. ما درست است که چهل سال به گذشته بازگشتیم اما با این انتخابات صد سال به جلو خواهیم  افتاد.

بازرگان معروف سوری مقیم کانادا با اشاره به حضور گسترده مردم در مراکز انتخاباتی گفت: من از دو روز پیش برای مشارکت در انتخابات به سوریه بازگشتم. 

"نادر القلعی" تاجر سوری مقیم کانادا در مصاحبه با این شبکه درباره روند رای گیری گفت: روند رای‌گیری خیلی خوب پیش می‌رود و هیچ مشکلی پیش نیامده است.مردم به صورت گسترده حضور دارند.من از دو روز پیش کانادا را ترک کردم تا در سوریه حضور یابم و به وظیفه ملی خود عمل کنم.

 من باید بین مردم کشورم حضور داشته باشم، چون سوریه در مرحله خیلی دشواری به سر می‌برد. باید همه سوری‌ها رای خود را بدهند. به خواست خدا بشار اسد رئیس جمهور ما می‌شود تا بتوانیم به این مرحله دشوار پایان دهیم. باید همه ما یک دست سوریه را بسازیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار