منحصر به‌ فردترین همایش بین‌المللی پیشگیری عروق کرونر قلب خاورمیانه مهر ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق فارس گفت: فراخوان این همایش با محوریت سلول‌های بنیادی، ژنتیک قلب، تغذیه در قلب، ورزش و طب سنتی در پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی داده شده‌ است که در پایان به بهترین کار تحقیقی 2 میلیون تومان جایزه اهدا می‌شود.

محمدجواد زیبایی‌نژاد از برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی قلب و عروق در شهر استانبول ترکیه خبر داد و گفت: در این همایش که با مدیریت مرکز تحقیقات فارس 14 تا 16 خرداد ماه جاری برپا می‌شود، بیش از 140 متخصص داخلی و خارجی 54 مقاله ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق فارس با بیان اینکه این مرکز موفق به انتشار نشریه علمی در معتبرترین مرکز قلب دنیا شده ‌است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته این مرکز در سایت بین‌المللی pubmed به عنوان معتبرترین سایت پزشکی شاخه قلب و عروق به ثبت رسیده‌ است.

زیبایی نژاد به مطالعات پژوهشی کوهرت یا آینده‌نگر در مرکز تحقیقات قلب و عروق فارس اشاره و بیان کرد: هدف از این کار تحقیقی کاهش بیماری‌های قلبی در فارس بوده که برای آن یک‌میلیارد تومان اعتبار توسط وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 13 هزار نفر در این طرح غربالگری و دسته‌بندی شده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق فارس از راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان محافظان قلب فارس خبر داد و بیان کرد: کار این شرکت تحقیق بر روی تولید روغن بادام، فندق، پسته، بادام کوهی و زمینی برای کاهش چربی‌های مضر خون است.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: فارس ، میزبان ، همایش ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.