مشهد/ معاون وزير نيرو:

تکميل آب و فاضلاب طرح مسکن مهر

معاون وزیر نیرو گفت: تکمیل آب و فاضلاب طرح های مسکن مهر در دستور کار این وزارتخانه و وزارت مسکن و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، حمید رضا جانباز دیشب در حاشیه بازدید از تصفیه خانه و طرح مسکن مهر سبزوار در جمع خبرنگاران افزود : این دو وزارتخانه ‌طبق توافقات جدید برای تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح به شیوه ای عمل خواهند کرد که مردم ساکن در مسکن مهر کمترین دغدغه را داشته باشند.

مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به استفاده بیش از 70 درصد مردم سبزوار از شبکه فاضلاب، ارتقا تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان ضروری است.
جانباز همچنین قول داد مشکل آب شرب شهر ششتمد سبزوار قبل از تابستان سال آینده برطرف شود.
وی افزود: اعتبار طرح خط انتقال آب شرب ششتمد باید از منابع استانی تأمین شود اما تلاش خواهیم کرد از اعتبارات ملی امسال و سال آینده مبلغی به این طرح تخصیص یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون سه حلقه چاه، سه ایستگاه پمپاژ و 13 کیلومتر خط انتقال، شبکه آب شرب ششتمد را تشکیل می دهد.
محمد طاهری افزود: این سه حلقه چاه توان تولید 13 لیتر آب را در ثانیه دارند در حالی که نیاز آبی ششتمد 18 تا 20 لیتر است و درحالت عادی هفت لیتر در ثانیه کمبود آب شرب در شبکه موجود است.
طاهری ادامه داد: چاهی با 40 میلیارد ریال هزینه در 45 کیلومتری ششتمد حفر شده است که توان تولید 15 تا 20 لیتر آب شرب رادر ثانیه دارد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: آب ، طرح ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.