وزیر دفاع استرالیا از اظهارات وزیر دفاع آمریکا که چین را به اقدامات بی ثبات کننده در دریای چین جنوبی متهم کرده است حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "دیوید جانسون" وزیر دفاع استرالیا از اظهارات "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا که چین را به اقدامات بی ثبات کننده در دریای چین جنوبی متهم کرده است حمایت کرد.

هیگل روز شنبه در سنگاپور چین را به نقض قوانین بر ضد فیلیپین و ویتنام متهم کرد که هر دو از منتقدان ادعاهای ارضی پکن هستند.

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس امنیتی آسیا گفت: " چین در ماههای اخیر با طرح ادعاهایی در دریای چین جنوبی اقدامات بی ثبات کننده و یکجانبه ای صورت داده است. "

"شینزو آبه " نخست وزیر ژاپن در آغاز این کنفرانس در اشاره صریح به اقدامات چین در دریای چین جنوبی و چین شرقی از کشورها خواست به حاکمیت قانون احترام بگذارند.

جانسون در مصاحبه با روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد از این دیدگاه حمایت کرد و گفت: " آمریکا ، استرالیا و ژاپن به شدت نگرانند این اقدامات یکجانبه ثبات دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی را بر هم بزند. "

وی در پاسخ به این سوال که آیا از اظهارات هیگل حمایت می کند تاکید کرد این اقدامات موجب بی ثباتی در منطقه بسیار موفقی می شود که برای رونق اقتصادی کشورهای منطقه آسیا - اقیانوس آرام اهمیت زیادی دارد.

وزیر دفاع استرالیا افزود: "این بی ثباتی به چشم انداز آینده اقتصادی لطمه می زند و من در نگرانی های هیگل سهیم هستم."

جانسون تصریح کرد استرالیا در مناقشات ارضی میان چین و سایر کشورها جانبداری نمی کند اما سعی دارد پکن را به این مسئله ترغیب کند که راه دیگری وجود دارد.

دفتر وزیر دفاع استرالیا این اظهارات را تایید کرد.

چین اظهارات هیگل و شینزو آبه را "تحریک آمیز" خوانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار