بیش از دو هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان فارسی به صورت تضمینی خریداری شده است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرکل تعاونی روستایی فارس از خرید تضمینی بیش از دوهزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان استان و ادامه این روند تا پایان فصل برداشت خبر داد.

حسن شیبانی ادامه داد: در امسال به لحاظ شرایط اقلیمی مناسب و تا حدودی افزایش سطح زیر کشت ارقام پرمحصول، کشاورزان فارس در زمینه بازاررسانی محصولات خود با مشکل مواجه شدند.

وی با اشاره به افزایش تولید گوجه فرنگی در برخی شهرستان‌ها و کاهش قیمت این محصول به دلیل این افزایش تولید، افزود: به دلیل نارضایتی کشاورزان و تولیدکنندگان در پی کاهش قیمت گوجه‌فرنگی سازمان تعاون روستائی استان فارس با حضور اتحادیه شرکت‌های تعاون روستائی شهرستان‌های تابعه خود به عرصه خرید توافقی محصول گوجه فرنگی وارد شد.

مدیرکل تعاون روستایی فارس ادامه داد: در این راستا شبکه تعاونی به کمک کشاورزان شتافته و نخست با خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان باعث ثبات قیمت این محصول در بازار و ایجاد شرایط مناسب فروش برای کشاورزان شده است.

این مقام مسوول بیان کرد: امید است در مورد سایر محصولات نیز ساز و کارهای اجرایی و عملیاتی فراهم تا زمینه خرید سایر محصولات کشاورزی در مسیر کمک به تولیدکنندگان و کشاورزان میسر شود.

شیبانی با اشاره به اینکه در مورد توانمندسازی تشکل‌ها و شرکت‌ها مباحث مفصلی با کشاورزان داشته‌ایم افزود: کشاورزان باید در تمام شرایط و نه فقط در زمان کاهش قیمت محصولات با تشکل‌ها و تعاونی‌های خود ارتباط داشته باشند و همیشه مقداری از محصول کیفی خود را در اختیار آنها بگذارند تا در کنار کشاورزان در بازاری پایدار حضور یابند.

وی ادامه داد: در واقع حضور پایدار تعاونی‌ها در بازار و ارائه محصولات کیفی می‌تواند اهرمی مهم در تعیین شاخص قیمت و کمک موثری به کشاورزان باشد.

مدیرکل تعاون روستایی فارس گفت: در فصل زراعی امسال تاکنون بیش از 250 هزار تن گندم، 3 هزار و 500 تن جو، یک‌هزار تن دانه روغنی کلزا و بیش از 2 هزار تن گوجه‌فرنگی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است و این خرید تا پایان فصل برداشت این محصولات ادامه دارد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خرید ، گوجه فرنگی ، فارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.