همایش نقش میراث فرهنگی در اشاعه صلح بین‌المللی با حضور معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ؛همایش نقش میراث فرهنگی در اشاعه صلح بین‌المللی با حضور معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.
 
سعید شیرکوند معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش نقش میراث فرهنگی در اشاعه صلح بین الملل گفت: صلح بین الملل خواسته محتوم بشریت است.
 
وی ادامه داد: انسانها همیشه به دنبال صلح بوده اند و ذات بشر صلح دوست است، حتی جنگ افرئزان عالم هم به بهانه صلح به کشورهای دیگر حمله می کنند.
 
شیرکوند تصریح کرد: اینکه چگونه می توانیم از میراث فرهنگی برای پایداری و ایجاد صلح جهانی بهره بگیریم موضوعی مهم است که باید بررسی و در رابطه با آن تحقیق شود، سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد تا با تمامی افراد و تشکلهایی که در این رابطه فعالیت دارند همکاری کند.
مرتضی رمضانی مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد در همایش نقش میراث فرهنگی در اشاعه صلح بین‌المللی که عصر دیروز با حضور سعید شیرکوند معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در موزه فرش برگزار شد گفت: مقوله فرهنگ و میراث فرهنگی ملی و تمدنی ملتها و تعامل بین آنها و نقش و تاثیرگذاریشان بر صلح و توسعه امنیت بین المللی موضوعی بسیار مهم است.
 
رمضانی با اشاره به اینکه این موضوع باید مورد توجه و تحقیق صاحبان فکر، اندیشه و متولیان عرصه فرهنگ قرار گیرد، افزود: بررسی تاثیر میراث فرهنگی کشورها و ملتها برای اشاعه صلح و رفع مناقشات و منازعات با زبان فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی و پیامد آن بر تصمیم سازی مشترک جهانی و به طور عام اثرگذاری در حوزه زندگی اجتماعی افراد در سرزمین و مرزهای ملی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیرکل امور مجامع تصریح کرد: گفتمان امروز ما حامل هویت ملی و فرهنگی ارشهای بومی، فرهنگ و آثار ملی و تمدنی کشورها و ملتهاست و خود ظرفیتی عظیم به جهت هم افزایی فرهنگ جهانی و تولید صلح پایدار را داراست.
 
وی افزود: تکیه بر این ارزشها و اهداف مشترک می تواند ما را در یافتن راه حل های مشترک به منظور تغییر وضعیت موجود از طریق تاکید بر روی عناصر مشترک هر یک از فرهنگها با استفاده از تقارب فرهنگها و گفتگوی میان فرهنگی رهنمون سازد.
 
رمضانی تاکید کرد: امنیت، ثبات، پایداری و همبستگی از جمله پیش شرط های توسعه پایدار انسانی شمرده می شوند و امروز باید نقش مثبت و سازنده فرهنگ و تنوع فرهنگی و آثار فرهنگی ملموس و ناملموس در توسعه و پیشرفت بیش از پیش آشکار شود.
 
مدیرکل امور مجامع ادامه داد: این تنوع فرهنگی که از میراث مشترک انسانها برآمده است می تواند دنیایی غنی و متنوع ایجاد کند که در آن ظرفیتهای انسانی و ارزشهای تقویت شده و دامنه گزینش بشر گسترش بیشتری یابد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار