کاهش سطح روابط استرالیا و تایلند

استرالیا اعلام کرده است که سطح روابط خود را با تایلند به سبب وقوع کودتا در این کشور، کاهش می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ، در بیانیه‌ مشترکی که امروز از سوی وزیر خارجه استرالیا و وزیر دفاع این کشور منتشر شد ، اعلام شد که استرالیا سطح روابط خود را با تایلند پس از وقوع کودتا نظامی در این کشور در ماه جاری میلادی ، کاهش می‌دهد و ممنوعیت سفر برای رهبران شورای نظامی تایلند به این کشور اعمال و همکاری های نظامی خود را نیز با تایلند قطع خواهد نمود.

در این بیاینه مشترک که ازسوی "جولی بیشوب"  وزیر خارجه استرالیا و "دیوید جانسون" ، وزیر دفاع استرالیا امروز منتشر شد ، آمده است : دولت استرالیا همچنان نگرانی خود را از تحرکات ارتش تایلند اعلام می‌دارد و از این رو استرالیا تصمیم گرفته است تا مشارکت خود را در زمینه دفاعی با تایلند ، پایین آورده و سطح همکاری خود را با وزارت دفاع این کشور کاهش دهد.

این بیانیه همچنین گفته است : دولت استرالیا ورود سران کودتای نظامی تایلند را به سرزمین‌هایش ممنوع می‌کند.

این بیانیه همچنین می‌گوید : دولت استرالیا از ارتش تایلند می‌خواهد تا راه را برای بازگشت به دموکراسی و قانون در سریعترین زمان ممکن هموار کند و از بازداشت‌های اجباری خودداری نماید و افرادی که به علت های سیاسی دستگیر شده اند را آزاد و به حقوق بشر و آزادی‌‌های اساسی احترام بگذارد.

شایان ذکر است که ایالات متحده آمریکا و دولت‌های خارجی دیگر نیز کودتای نظامی تایلند که در تاریخ 22 می رخ داد را محکوم نمودند و خواستار بازگشت سریع تایلند به دموکراسی شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار