وزیر دفاع افغانستان از حمله هوایی صبج امروز (شنبه) ارتش پاکستان به شهرستان "دانگام" در شرق افغانستان به شدت انتقاد کرد و با هشدار در باره ادامه حملات هوایی و راکتی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان، از دولت و مجلس افغانستان خواست در خصوص پاسخ به این گونه اقدامات تصمیم بگیرند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ˈبسم الله محمدیˈ که روز شنبه برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس این کشور به پارلمان فراخوانده شده بود، حمله هوایی ارتش پاکستان به شرق افغانستان را به شدت محکوم کرد و گفت بر اثر حمله هوایی صبح امروز نیروهای پاکستانی 6 سرباز ارتش افغانستان کشته شدند.
 
وزیر دفاع افغانستان، پاکستان را به تلاش برای جنگ افرزوی متهم کرد و گفت: حملات راکتی پاکستان همچنان ادامه دارد و کوچکترین نشانه ای از خواست پاکستان برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان، دیده نمی شود.
 
مقامهای محلی افغان در چند روز اخیر از اصابت حدود یکهزار راکت شلیک شده از خاک پاکستان به مناطق شرقی افغانستان خبر داده اند.
 
بسم الله محمدی در ادامه با سرزنش سیاست اتخاذ شده توسط سران پاکستان در قبال افغانستان افزود که هیچ نشانه ای از تغییر مواضع پاکستان در قبال افغانستان احساس نمی شود.
 
وزیر دفاع افغانستان در ادامه با تاکید به توان نیروهای امنیتی افغان برای تامین امنیت افغانستان گفت: نظامیان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ˈناتوˈ اکنون در عملیات های نظامی با ما همکاری نمی کنند و کلیه مسوولیت های نظامی و جنگی بر عهده نیروهای افغان است.
 
محمدی در عین حال با انتقاد از سیاست های آمریکا و ناتو در مقابله با تروریسم گفت که آمریکا و ناتو به خوبی می دانند که لانه تروریسم در آن سوی مرز است اما هیچ اقدامی در این خصوص انجام نمی دهند.
 
وزیر دفاع افغانستان، دشمنان کشورش را در کمین برای مختل کردن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دانست و با تاکید به توان و انگیزه نیروهای امنیتی افغانستان، خاطر نشان کرد دشمنان هرگز موفق نخواهند شد روند رو به رشد افغانستان را متوقف و مانع برگزاری انتخابات افغانستان شوند.
 
بسم الله محمدی وزیر کشور افغانستان برای پاسخ به سوالات نمایندگان این کشور در خصوص افزایش ناامنی و تحرکات نیروهای طالبان در افغانستان به مجلس نمایندگان این کشور فراخوانده شده بود.
 
تحرکات نیروهای طالبان که به گفته مقامهای افغان در پاکستان آموزش های لازم را برای اقدامات خرابکارانه در افغانستان می گذرانند، طی دو هفته اخیر افزایش یافته است.
 
نیروهای طالبان هفته گذشته با صدور بیانیه ای از آغاز عملیات موسوم به خیبر در افغانستان خبر دادند و اعلام کردند نیروهای امنیتی، مقامهای دولتی، مراکز دولتی و خارجی و اتباع کشورهای خارجی را هدف قرار خواهند داد.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار