کار‌شناس فوتبال گفت: عملکرد تیم ملی را در این سه بازی مثبت ارزیابی می‌کنم. کمترین گل خورده و کمترین موقعیت به مهاجمان حریف ماحصل سه بازی تدارکاتی تیم ملی در اردوی اتریش بود.

امیرحسین پیروانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: اگر فوتبال را در فاز دفاعی تعریف کنیم، آن وقت باید بگویم که ساختار دفاعیمان در این سه بازی تدارکاتی خوب بود.  
 
وی اظهار داشت: شرح وظایف دفاعی ملی پوشان از قبل تعیین شده بود و بازیکنان تیم ملی موقعی که توپ را از دست می‌دادند، بلافاصله وارد فاز دفاعی می‌شدند و اجازه حمله به حریف نمی‌دادند.  
 
کار‌شناس فوتبال عنوان کرد: تیم ملی در فاز دفاعی، پوشش دهی عرضی و عمقی بسیار خوب بود، اما در فاز حمله‌ای تیم ملی عملکرد خوبی نداشت.  
 
وی تصریح کرد: هدف تیم ملی در این سه بازی تدارکاتی استحکام دفاعی بود که بازیکنان به خوبی شرح وظایفشان را انجام دادند.  
 
پیروانی درباره اینکه تیم ملی با ماکت نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین بازی کرد یا نه، بیان کرد: نوع بازی سه حریف تدارکاتی تیم ملی با همگروه‌های ایران در جام جهانی شباهت زیادی داشت، اما کیفیت آن‌ها نسبت به حریفان ایرانی در جام جهانی پایین بود.  
 
وی درباره وضعیت دانیال داوری در درون دروازه تیم ملی اظهار داشت: دانیال داوری دروازه‌بان خوبی در بوندس لیگا است، اما تا الآن نتوانسته خودش را با شرایط تیم ملی وفق دهد و توانمندی‌هایش را اثبات کند.  
 
پیروانی درباره رحمان احمدی نیز بیان کرد: وضعیت احمدی خیلی بهتر از دانیال داوری است، چرا که احمدی را بازیکنان تیم ملی پذیرفتند. همچنین وی توانسته ارتباط کلاس و درک متقابل با دیگر بازیکنان داشته باشد.  
 
کار‌شناس فوتبال بیان کرد: به هرحال کی روش باید وضعیت دانیال داوری را ریشه یابی و مشکل او را برطرف کند. این دروازه‌بان مشکل فنی ندارد، اما از لحاظ روحی و روانی آماده حضور در درون دروازه نیست.  
 
وی درباره نقاط ضعف تیم ملی در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، بیان کرد: در حال حاضر تیم ملی نباید تحت فشار قرار بگیرد، چرا که مصدومان این تیم هم زیاد می‌شوند، کی روش باید سطح کیفی تیم ملی را بالا ببرد و تقویت تیم ملی از لحاظ جسمانی در این برهه زمانی درست نیست. به هرحال تیم ملی باید برنامه ویژه‌ای داشته باشد تا در جام جهانی به موفقیت برسد.  
 
وی درباره نبود بازیکن بازیساز در تیم ملی بیان کرد: در اروپا هم معضل بازیسازی وجود دارد و در ایران هم این موضوع مشهود است. نویدکیا، جباری و کریمی هافبک‌های بازیساز در ایران هستند. بر این اساس نبود جباری به تیم ملی لطمه می‌زند.  
 
وی خاطرنشان کرد: اشکان دژاگه و مسعود شجاعی بازیکنان توانمند هستند که می‌توانند در پست هافبک بازیساز بازی کنند، اما تجربه دژاگه نسبت به جباری در این پست کم است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ساختار ، دفاعی ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار