مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري تهران گفت: هر روز شاهد نتايج منفي از حضور غيرقانوني اتباع افغاني در كشور هستيم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،سيدعيسي موسوي نسب گفت: زماني كه يك تبعه غيرقانوني وارد كشور مي شود در حوزه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، امنيتي، اقتصادي و سياسي آسيب هاي جدي متوجه كشور می شود ولی می توان گفت که حضور اتباع خارجي براساس فرآيند قانوني به عنوان يك فرصت شناخته مي‌شود.

وي در ادامه افزود:‌ ورود غيرقانوني اتباع افغان به كشور به دليل نداشتن شناسنامه آسيب‌ هاي جدي در حوزه اشغال فرصت هاي شغلي و ايجاد جرايم اجتماعي براي كشور به همراه دارد.

وي ازدواج هاي شرعي غيرقانوني را از مهمترين آسيب هاي ناشي از حضور غير قانوني اتباع افغاني عنوان كرد و افزود: ‌اتباع غيرمجاز چون با انگيزه سودجويي وارد كشور مي شوند ازدواج آنها با دختران ايراني به دليل نداشتن شناسنامه موجب بلاتكليفي فرزندان آنها مي شود.
وي افزود:‌ از آنجا كه مبناي ازدواج اتباع افغان غير قانوني است در اولين برخوردي كه نيروي انتظامي با آنها دارد آن است كه بايد از كشور طرد شوند.

موسوي نسب ادامه داد:  برخي از اين اتباع براي سودجويي وارد كشور مي شوند ازدواج مي كنند و پس از آن چون شناسنامه ندارند، از نظر حقوقي قابل رديابي و پيگيري نيستند و پس از ترك كشور فرزندان و زنان آنها به دليل نداشتن هيچ مدركي از جمله شناسنامه نمي توانند فعاليت اجتماعي داشته باشند و فرزندان امكان تحصيل و اشتغال  ندارند.

مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري با تاكيد براينكه خانواده اتباع غيرقانوني در كشور از آسيب پذيرترين گروه هاي جامعه هستند افزود: از نظر قانوني منعي براي ازدواج زنان و دختران ايراني با اتباع افغان نيست اما توصيه مي كنيم براي ازدواج با اتباع افغان از فضاي باز ازدواج هاي قانوني استفاده كنند و با كارشناسان حقوقي در اداره كل اتباع خارجي مشورت كنند تا در صورت بروز مشكل بتوانيم مستندات را از نمايندگي تبعه خارجي اخذ و از حق و حقوق زن ايراني دفاع كنيم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عواقب ، اتباع ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار