کنگره بیماری های عفونی مقاوم به آنتی میکروبیال با حضور متخصصان ، پزشکان و کارشناسان علوم پزشکی سراسر کشور در ساری گشایش یافت.

دبیر علمی این کنگره در آیین آغاز به کار در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت : در مجموع 262 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال و 22 عنوان مقاله برای ارائه در مدت دو روز برگزاری آن انتخاب شده است.

دکتر ˈ فرهنگ بابا محمودی ˈ افزود : در روز نخست این کنگره سه پنل با موضوع سل مقاوم به درمان و نحوه برخورد با آن ، اچ آی وی مقاوم به درمان و نحوه برخورد با آن و عفونت های بیمارستانی و برخورد با آن برگزار می شود.

مدیر گروه مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در روز دوم نیز پنل های هپاتیت بی B و سی C مقاوم به درمان و نحوه برخورد با آن ، وی ای پی VAPنوتروپنیک و بیماری های انگلی مقاوم به درمان و نحوه برخورد با حضور متخصصان و کارشناسان مطرح برگزار خواهد شد.

بابا محمودی از بیماری سل به عنوان یکی از تراژدی های بزرگ جهان یاد کرد و افزود : این بیماری درصدر علت مرگ انسان ها قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در این آیین با بیان اینکه بیماری سل سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر را به کام مرگ می کشد ، گفت : بیش از 80 درصد مبتلایان به این بیماری در کشورهای در حال توسعه هستند.

دکتر ˈ محسن اعرابی ˈ با اشاره به وجود 11 هزار بیمار مبتلا به سل در سال 91 در ایران، افزود : از این تعداد 350 نفر مربوط به مازندران بود.

وی میزان بروز بیماری سل در مازندران را کمتر از میانگین کشوری دانست و ادامه داد : زابل در استان سیستان و بلوچستان و استان گلستان بیشترین و سبزوار کمترین میزان بروز سل را دارد.

دکتر اعرابی با بیان اینکه در سال گذشته 390 مورد بیماری سل در مازندران شناسایی شد، اظهار داشت : 80 درصد مبتلایان مرد و 20درصد زن بودند.

وی با تاکید بر اینکه درمان سل در نظام سلامت به صورت رایگان انجام می شود ، افزود : 95درصد بیماران با درمان مناسب بهبود می یابند/س

برچسب ها: گشایش ، ساری ، مقاوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.