سخنگوی سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به 3هزار و 588نفر و اسکان 970 نفر طی 72 ساعت گذشته خبرداد.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح عملیات 72 ساعته امدادی با اشاره به 3  هزار و 895نفرحادثه دیده بیان داشت: طی 72 ساعت گذشته امدادگران در 205عملیات امدادی به کمک 3 هزار و 868 نفر آسیب دیده شتافتند و به 3 هزار و 588 نفر امدادرسانی کردند.

وی درادامه با اشاره به مصدومین حوادث سه روز گذشته افزود: 283 نفر از مصدومین تحت درمان سرپایی امدادگران قرارگرفتند و 165 نفر نیز پس از اقدامات اولیه درمانی به مراکز بهداشتی و بیمارستان ها منتقل شدند.

درخشان به رهاسازی 28 خودرو از صحنه‌ی حوادث اشاره کرد و گفت: همچنین با ورود سریع امدادگران به صحنه ی حوادث 280 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند و 970 نفر نیز درمراکز امن اسکان اضطراری یافتند.

وی با اشاره به عملیات‌های پروازی امدادی اظهار داشت: همچنین امداد هوایی جمعیت هلال احمر نیز در 45 سورتی و 14 ساعت و 55دقیقه عملیات پروازی برای امدادرسانی به پروماز درآمد و یک نفر را نیز از شهر یاسوج به بیمارستان منتقل کرد و 90هزار لیتر بسکت آب منجر به سرعت بخشیدن به اطفاء حریق پالایشگاه نفت سپاهان شد.

امدادرسانی به بیش از 3هزار نفر آسیب دیده

سخنگوی سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به  عملیات امدادی سیل و ‌آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته گفت: طی 72 ساعت گذشته در استان های گلستان، آذربایجان غربی،خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان و همچنین 9 شهرستان علی آباد ، سلماس ، ماکو،‌آواچین،‌اسفراین، مشهد، مهدی شهر، قوچان متاثر از ریزش باران‌های شدید شدند و در وضعیت اضطراری قرار گرفتند که شهر‌اسفراین در این میان دچار خساراتی شد.

درخشان با بیان اینکه 20 روستا نیز امداد گران به 700 نفر امداد رسانی کردند و 100 نفر را در مراکز امن چون پایگاه‌های امدادی اسکان اضطراری داده و بین آنان اقلامی امدادی چون بسته‌های غذایی، قرص‌نان، آب معدنی توزیع کردند همچنین یک نفر مصدوم نیز در سلماس به علت شدت برخورد با سیلاب و ضربه به دیواری در مسیر دچار شکستگی پا و به بیمارستان منتقل شد.
 
وی با بیان اینکه 103 تیم عملیاتی در 72 ساعت گذشته به امداد رسانی آسیب دیدگان فعالیت کردند افزود: در برخی از مناطق چون اسفراین،‌سلماس،  ماکو و‌آواچیق، 40 واحد مسکونی دچار‌آبگرفتگی شده بودند که با دستگاه‌ها و موتور‌های پمپ لجن شکن آب منازل مسکونی تخلیه شد.
 
درخشان تشریح‌ آخرین وضعیت رانش زمین در استان گلستان محور آزاد شهر بیان داشت: شدت بارش باران در استان گلستان منجر به رانش و ریزش زمین در سه نقطه از محور آزاد  شهر شد که 17 تیم شامل 58 امداد گر از استان گلستان و برای امداد رسانی به محور مذکور اعزام شدند.
 
وی با اشاره به انتقال دو مصدوم به مراکز درمانی تصریح کرد: امدادگران به هزار و 150 نفر که درمحور گرفتار شده بودند امداد رسانی کرده و 700 نفررا درمناطق امن اسکان اضطراری دادند و در بین آنان اقلام امدادی چون کنسروجات ، قرص نان، آب معدنی و پتو توزیع کردند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات در خصوص حوادث 72 ساعته کوهستان نیز گفت: در سه روز گذشته 21 مورد عملیات امدادی در کوهستان‌ها صورت گرفته که بیشترین آن با سه مورد در استان تهران بوده است.
 
وی افزود: در 21 عملیات امدادی، امدادگران به کمک 36 حادثه دیده شتافتند و جان 13 نفر را از مرگ نجات دادند همچنین 10 نفر از مصدومین پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.
 
درخشان با اشاره به مهمترین حادثه‌ی کوهستان تصریح کرد: ساعت 11.30  دقیقه روز گذشته یک مورد عملیات کوهستان  در یاسوج منطقه‌ی کاکان، ارتفاعات دنا از طریق اورژانس به امداد و نجات اطلاع داد شد.
 
وی با بیان اینکه کوهنورد 31 ساله ناراحتی قلبی داشت افزود: امدادگران پس از ورود به محل حادثه در 4 سورتی و سه ساعت عملیات پروازی توانستند مرد 31 ساله را به بیمارستان یاسوج منتقل کنند.
 
 در این عملیات سرعت و دقت امدادگران بسیار تاثیر گذار بود چرا که در صورت بروز هر گونه اشتباه یا اتفاق دیگری جان کوهنورد به خطر می‌افتاد.
 
درخشان همچنین با اشاره به هفت عملیات دریایی، ساحلی سه روز گذشته گفت: استان مازندران با 3 مورد بیشترین عملیات‌های دریایی- ساحلی امدادی را داشته است.
 
وی افزود: در این سه روز 9 نفر دچار حادثه شدند که 2 مورد آن مربوط به سواحل بابلسر و فریدون کنار استان مازندران بود در این حادثه دو پسر 14 و 15 ساله که مشغول شنا در سواحل بودند در میان امواج دریا گرفتار می‌شوند که با ورود سریع امداد گران در 15 دقیقه عملیات نجات و انتقال دو پسر به زندگی باز می‌گردند.
 
وی خاطر نشان کرد: با گرم شدن هوا و فصل تابستان، اشتیاق و تمایل مردم برای سفر به سواحل بیشتر می‌شود که با رعایت نکات ایمنی می‌توانند سفر خوش و به یاد ماندنی برای خود رقم بزنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مصدومیت ، حوادث ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار