کارشناس انگلیسی انتخابات پارلمانی اروپا را به معنای "نه" به اتحادیه اروپا ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، شان اوگریدی سردبیر روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گفتگو با این شبکه گفت: نتایج انتخابات پارلمانی اروپا از منظر جامعه شناسی بسیار مهم است. 

احزاب راستگرا توانستند در انتخابات اخیر نتایج خوبی به دست بیاورند. این نتیجه ناشی از ناامیدی مردم کشورهای اروپایی از عملکرد دولتهایشان است. عملکرد دولتهای اروپایی در ترمیم نظام اقتصادی و بانکی کشورهای اروپایی بسیار ضعیف بوده است.

 مردم کشورهای اروپایی از اتحادیه اروپا به شدت ناراحت هستند. مردم این کشورها از اتحادیه اروپا دلزده شده اند و بر این باور هستند که این نهاد اروپایی کارهای درستی انجام نمی دهد و به نفع این کشورها نیست. در این میان باید به عامل مهاجرت نیز اشاره کرد که یکی از نگرانی های جدی کشورهای اروپایی است.

 کشورهای ثروتمندتر اروپایی نگران مهاجرت از دیگر کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای فقیرتر شرق اروپا هستند که بحران زده شده اند. مردم کشورهای اروپایی از اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی در منطقه اروپا به شدت خسته شده اند. آنها خواهان بهبود اوضاع اقتصادی اروپا هستند.

کشورهای اروپایی در سالهای اخیر از نظر اقتصادی در وضع بدی قرار دارند و آرای مردم اروپا در انتخابات پارلمانی این قاره، رای اعتراض به اتحادیه اروپا و عملکرد دولتهای اروپایی است.

 مردم اروپا می‌خواهند دولتمردان اروپایی به خواسته هایشان و نگرانی‌هایشان گوش کنند و برای ایجاد فرصتهای شغلی و ارتقای سطح زندگی مردم کاری انجام بدهند. چالش پیش روی پارلمان اروپا این است که به این دغدغه های مردم پاسخ بدهد یعنی کاری که تا به حال به خوبی انجام نداده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار