امسال طبق برنامه ریزی های انجام شده 5500 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و عمومی کار خدمات رسانی به شهروندان و زائران حرم امام(ره) را در ایام ارتحال برعهده خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید مجتبی حسینی با اعلام این خبر اظهارکرد: شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران مانند سال های گذشته با اختصاص اتوبوس مورد نیاز از 70 پایانه، میدان و مبدا خطوط اصلی از بعدازظهر 13 خردادماه و همزمان با سخنرانی رئیس جمهور در حرم مطهر امام(ره) از میادین اصلی زائران را به محل برگزاری مراسم منتقل کرده و در زمان بازگشت نیز اقدام به بازگرداندن مسافران از پارکینگ شماره 6 به مبادی اولیه خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه عمده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران در ایام ارتحال امام(ره) از ساعت 5.30 روز 14 خردادماه از 70 نقطه پایتخت خواهد بود،ادامه داد: 1000 دستگاه اتوبوس نیز برای پایگاه های بسیج قرارگاه شهید فهمیده و سپاه سیدالشهدا در نظر گرفته شده است. همچنین 500 دستگاه اتوبوس نیز به ساکنان شهرک های شهید محلاتی، شهید باقری، شهید بروجردی، شهید بهشتی، دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) خدمات رسانی می کند.

حسینی با تاکید بر اینکه تمامی خدمات ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران به صورت رایگان در ایام ارتحال امام (ره) انجام خواهد شد، یادآور شد: برای جلوگیری از هرگونه مشکل در زمان خدمات رسانی به زائران اقدام به استقرار تیم های امدادی در پهنه های از پیش تعیین شده در اطراف حرم جهت سرویس رسانی به اتوبوس های دارای نقص فنی احتمالی شده است.

مدیر کل امور بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه از شب قبل از مراسم ارتحال امام (ره) تیم های عملیاتی و مدیران ارشد سازمان در محل حرم مطهر مستقر خواهند شد، بیان کرد: همچنین برای اطلاع رسانی بیشتر در بین زائران نیز اقدام به توزیع بروشورهایی در رابطه با محل استقرار ناوگان در پارکینگ های مورد نظر در داخل اتوبوس ها می کنیم تا شهروندان به راحتی بتوانند اتوبوس مورد نظر خورد را برای رفت و آمدهای خود به حرم مطهر پیدا کنند. همچنین ستاد ویژه ای در پارکینگ شماره 6 که محل استقرار اتوبوس ها خواهد بود ایجاد کرده ایم و با نصب بنرهای اطلاع رسانی و استقرار افرادی اقدام به راهنمایی زائران برای استفاده از اتوبوس ها خواهیم کرد. این ستاد تا 15 خرداد در این پارکینگ مستقر خواهد بود.

او در ادامه صحبت های خود با اشاره به هماهنگی های انجام شده با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت: از بامداد روز 14 خرداد سرویس رسانی به زائرانی که از طریق راه آهن وارد تهران می شوند با استقرار اتوبوس در میدان راه آهن و شهرری از ساعت 2 نیمه شب انجام خواهد شد.

حسینی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ برای کاهش ترافیک منتهی به حرم حضرت امام (ره) برای تسهیل در خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی به زائران گفت: با توجه به اینکه ورود همزمان اتوبوس ها به محدوده حرم مطهر(ره) و پارکینگ شماره 6 باعث افزایش بار ترافیک می شد، با هماهنگی پلیس راهور به دو قرار گاه بسیج شهید فهمیده و سپاه سید الشهداء اعلام کردیم تا اتوبوس هایی که کار جابه جایی اعضا این دو پایگاه را انجام می دهند در زمان های مختلف و با سرفاصله زمانی مشخص به محل برگزاری مراسم اعزام کنند تا باعث ازدیاد اتوبوس ها و افزایش ترافیک در این محدوده نشوند. همچنین با افتتاح و بهره برداری از بزرگراه امام علی(ع) ترافیک منتهی به حرم امام (ره) نیز تا حد چشمگیری کاهش یافته است.

برچسب ها: خدمات ، ناوگان ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار