حمید سوریان قهرمان المپیک و جهان و عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران در آیینی در شهرکرد, به عنوان سفیر و همیار حفاظت از محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

حمید سوریان در این مراسم و در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه ورزش به خوبی می توان قدرت ایران را به جهان نشان داد اما آحاد مردم باید در حوزه های تخصصی به پیشرفت کشور در سطح جهانی کمک کنند و در این زمینه به خودباوری برسند.
وی افزود: پهلوانانی که در کنار مردم هستند در اذهان خواهند ماند و پهلوان تختی و سلیمانی نیز به خاطر منش اخلاقی خود در اذهان مردم باقی مانده اند.
سوریان خود را همیار محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در زاگرس مرکزی دانست و گفت: از امروز به صورت رسمی همیار محیط زیست این استان شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای حفظ محیط زیست در سطح ملی و استانی نیاز به استفاده از بسترهای فرهنگی مشهود است.
سعید یوسف پور افزود: استفاده از ظرفیت قهرمانان بین المللی و ملی و دیگر اقشار فرهنگی منجر به الگوسازی در جامعه برای حفظ محیط زیست می شود.
وی تصریح کرد: با حمایت قهرمانان بین المللی از محیط زیست دیگر ورزشکاران نیز برای حمایت از محیط زیست، انگیزه پیدا می کنند.
رییس هیات کشتی پهلوانی و ورزش های باستانی استان چهارمحال و بختیاری نیز از حمید سوریان به عنوان تختی زمانه یاد کرد و افزود: این ورزشکار هم از نسب مادری و هم از نسب پدری بختیاری است و خود را وابسته به این استان می داند.
کیومرث هادی پور ادامه داد: اجداد این ورزشکار با اخلاق از بختیاری های ساکن در استان فارس در منطقه سوریان بوده اند.
برنامه ورود حمید سوریان کشتی گیر ایرانی وزن 55 کیلوگرم و دارند ی 5 مدال طلای کشتی فرنگی در مسابقات جهانی و طلای المپیک 2012 لندن، به استان چهارمحال و بختیاری با حمایت هیات کشتی پهلوانی و ورزش های باستانی، اداره کل حفاظت محیط زیست و تربیت بدنی این استان برگزار شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.