در اختتاميه هفتمين اجلاس مجمع عمومی اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامی، برگزيدگان آثار پنجمين جشنواره اتحاد در رشته‌های مختلف معرفی شدند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برگزیدگان در این مراسم در بخش‌های تلویزیون رادیو و بازار فیلم به این شرح معرفی شدند.

بهترین‌های بخش تلویزیون

جایزه بهترین برنامه كودك به برنامه «فضائیه الدمی» از شبكه المسار عراق اهدا شد. برنامه «تقریر خبری» از شبكه بلادی عراق نیز در بخش بهترین برنامه گزارشی در موضوع وحدت اسلامی برگزیده شد. در موضوع آزاد همین بخش نیز برنامه «تقاریر اخباریه» از شبكه فلسطین بهترین عنوان را گرفت. جایزه بهترین برنامه خبری تلویزیونی به برنامه خبری شبكه الغدیر از كشور عراق تعلق گرفت. در برنامه‌های كلیپ تلویزیونی به طور مشترك دو كلیپ «یا لثارات» از شبكه المعارف بحرین و كلیپ «اوبریت یمینی حر» از شبكه المسیره یمن برترین‌ها شناخته شدند. جایزه بهترین برنامه گفت‌وگومحور در موضوع وحدت اسلامی به برنامه «قضیه ساخنه» شبكه الكوثر و در موضوع آزاد به برنامه «حدیث الساعه» از شبكه المنار اهدا شد. در بخش برنامه‌های تركیبی نیز در موضوع آزاد «مع الحدث» از شبكه الفرات و «زیر ذره‌بین غالب» از شبكه النور آرژانتین عنوان برترین را از آن خود كردند. جایزه بهترین مستند تلویزیونی در موضوع وحدت اسلامی به برنامه «دكتر علی» از شبكه یك سیما اهدا شد و نیز جایزه بهترین برنامه مستند تلویزیونی در موضوع آزاد به برنامه «الغرقد» از شبكه الاقصی فلسطین تعلق گرفت. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» از مركز پویانمایی صبا عنوان بهترین انیمیشن و «خاك و مرجان» از شبكه جهانی سحر عنوان بهترین برنامه نمایشی در موضوع آزاد را از آن خود كردند.

بهترین‌های بخش رادیویی

جایزه بهترین برنامه تركیبی رادیویی در موضوع آزاد به برنامه «از یاد رفته» رادیو دری ایران اهدا شد. جایزه بهترین برنامه تركیبی رادیویی با موضوع وحدت اسلامی به برنامه «سباق الكوثر» از رادیو الكوثر عراق تعلق گرفت. در بخش خبری و موضوع آزاد «نشره الاخبار» از رادیو الفرات عراق برگزیده شد و «هنر زندگی» از شبكه رادیویی مركز ایلام توانست عنوان بهترین برنامه گفت‌وگومحور رادیویی در موضوع آزاد را از آن خود كند. در بخش برنامه‌های گفت‌وگومحور رادیویی در موضوع وحدت اسلامی نیز جایزه بهترین برنامه به «قضیه ورای» از شبكه رادیویی البشائر لبنان اهدا شد. «مسابقه طهران» از شبكه رادیویی المعارف نجف هم توانست جایزه بهترین برنامه نمایشی رادیویی در بخش آزاد را از آن خود كند. جایزه بهترین برنامه نمایشی رادیویی با موضوع وحدت اسلامی نیز به برنامه «من وحی السماء» شبكه رادیویی النور لبنان تعلق گرفت. بهترین‌های بخش ویژه جشنواره پنجم اتحاد در جشنواره پنجم اتحاد در بخش ویژه، ضمن قدردانی از برنامه‌های ارزشمند رادیو ایران و رادیو السماوه عراق، جایزه بهترین برنامه در این بخش به برنامه «از فتوا تا بلوا» رادیو معارف ایران تعلق گرفت. در بخش ویژه آثار رادیویی ضمن قدردانی از برنامه «شمشیر وحشی» از شبكه سحر و «بیادق التكفیر» از شبكه المسار، جایزه ویژه این بخش به برنامه «صخب الصحرا» از شبكه الاتجاه عراق اهدا شد.

بهترین‌های بازار فیلم

غرفه‌های شبكه العهد عراق و اداره‌كل تامین برنامه سیما به عنوان غرفه‌های برتر پنجمین بازار فیلم اسلامی برگزیده شدند. حسن‌علی كاظم مسئول غرفه شبكه العهد و چنگیز محسنی مسئول غرفه تامین برنامه سیما جایزه خود را از حجت‌الاسلام علی كریمیان دبیركل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی دریافت كردند.


انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.