"حسين فردرو" كارگردان باسابقه تلويزيون و از داوران هجدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلوزيوني مراكز رشد كيفي توليدات مراكز در مقايسه با تهران را مثبت ارزيابي كرد

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ "فردرو" كه در ادوار مختلف داوري جشنواره توليدات مراكز را بر عهده داشته از جايگاه برنامه هاي تركيبي در تلويزيون به مشابه مجله در رسانه هاي مكتوب ياد كرد و افزود: همانطور كه جايگاه مجله ها را سردبيران، گرافيست ها، نويسندگان و گزارشگران مشخص مي كنند  در برنامه هاي تركيبي تلويزيون هم اين عوامل باعث جذب يا دفع مخاطب هستند. وي با اشاره به اين‌كه با توجه به بالارفتن سليقه مخاطبان ، حق انتخاب آنان و همچنين پيچيده شدن توليد برنامه هاي تركيبي در تلويزيون هاي بين المللي ،مراكز رشد داشته اند گفت: افزايش امكانات فني مراكز، توقع را از برنامه سازان بالابرده است.
 
وي با اشاره به داوري هادر گروه برنامه‌هاي تركيبي، مهمترين نقاط قوت آثار را ويژگي هاي بومي و محلي مثل دكور، لباس، گويش و معرفي موارد ويژه استاني خواند.
 
فردرو در پاسخ به اين سوال كه موفقيت در اثر گذاري برنامه هاي تركيبي بيشتر است يا نمايشي گفت: هر دو اثر گذاري خاص خود را دارند و اين به شرطي است كه علاوه بر موجود بودن عوامل و امكانات، موضوع با ساختار مناسب بيان شود.
 
اين كارگردان و داور جشنواره درباره نقش متقابل ايده، فكر و محتوا و گران بودن توليد و ميزان برآورد در جذب مخاطب يادآور شد: نقش انگيزه برنامه ساز در جذب مخاطب از اهميت ويژه اي برخوردار است بطوري كه بعضي اوقات بودجه در برنامه به مقدار كافي لحاظ نشده اما برنامه ساز با علاقه و انگيزه بالا مشكلات را برطرف كرده و برنامه ي با كيفيت توليد كرده است. اما بايد توجه كرد نياز به امكانات در توليد برنامه مناسب از اهم ملزومات است. فردرو تصريح كرد:خوشبختانه با وجود امكانات مناسب فني مثل دوربين هاي با كيفيت ، وسايل حركتي ساده و كوچك شدن وسايل نوري اميد فراوان هست كه شاهد كارها و توليدات بهتر باشيم.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.