با توجه به کمبود امکانات از جمله زمین مناسب و نداشتن صندوق پژوهش و فناوری، امکان دستیابی به اهداف وجود ندارد و نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

علی معتمد زادگان رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: طی دیدار صمیمی با استاندار این استان به این موضوع که تاکنون ۵۰ واحد دانش بنیان در پارک علم و فناوری مازندران مستقر شده اند و یکی از رسالت‌ها و برنامه‌های آتی پارک در سال ۹۳ را ایجاد حداقل سه مرکز رشد جدید در سطح شهرستان‌های استان مازندران بر شمردند و البته بررسی وضعیت جهت گام نهادن رو به جلو را مدنظر قرار می‌دهیم.
 
 وی افزود: با وجود امکانات موجود و فضای فعلی پارک علم و فناوری، استان مازندران نخواهد، توانست به اهداف از پیش تعیین شده خویش نائل آید. 

معتمدزادگان تصریح کرد: عدم اختصاص زمین مناسب و عدم وجود صندوق پژوهش و فناوری در استان را از مهم‌ترین مشکلاتی دانست که مجموعه پارک علم و فناوری با آن دست به گریبان است و از اینرو نیازمند مساعدت و حمایت‌های استانداری مازندران می‌باشد. 

وی افزود: آماده نمودن برنامه آمایش فناوری استان، اخذ مجوز حداقل بیست درصدی شرکت‌های موجود به منظور دانش بنیان شدن و دریافت صلاحیت از کارگروه ویژه، جذب بدون محدودیت جنسی و سنی حتی در قالب هسته‌های فناور دانش بنیان و صاحب ایده و حمایت‌های مالی و اداری و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی را از مهم‌ترین جذابیت‌های پارک علم و فناوری استان مازندران دانستند، که حتی با وجود محرومیت و محدودیت فضای استقرار، این واحدهای فناور و دارای ایده به صادرات محصولات دانش بنیان خود به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس نیز نائل آمده‌اند. 

معتمد زادگان اظهار داشت: ابلاغ مصوبه واگذاری زمین مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در قراخیل قائمشهر از طرف هیات محترم وزیران به پارک علم و فناوری استان مازندران، استفاده از ظرفیت خیرین استان مازندران بالاخص خیرین حوزه فناوری و ظرفیت موجود در شهر ساری از طریق حمایت‌های شورای شهر ساری و شهردار جهت در اختیار قرار دادن ساختمان و یا زمین مناسب به پارک را از جمله تلاش‌های صورت گرفته در جهت حل مشکل زمین و ساختمان بر شمردند و خواستار حمایت جدی استانداری مازندران در این خصوص گردیدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار