معاون علمي و فناوري ریيس جمهور:

بازار کار کشور بايد درگیر جذب دانشگاهیان و نخبگان شود

معاون علمي و فناوري ریيس جمهور و هيات همراه با حضور در استان خراسان رضوي ضمن ديدار با مسئولان استان، از مجموعه‌هاي آموزشي، علمي و تحقيقاتي استان بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری،‌ دكتر سورنا ستاري در سفر سه روزه  به استان خراسان رضوي با آیت اله سید احمد علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر مشهد، علی رضا رشیدیان استاندار، سید صولت مرتضوی شهردار مشهد، روساي دانشگاه‌هاي استان و مديران شركت‌هاي دانش بنيان مستقر در دانشگاه فردوسي مشهد، پارك علم و فناوري و شهرك فناوری صنایع غذایی استان ديدار كرد.

دكتر ستاری روز پنج شنبه بيست و پنجم ارديبهشت ماه در دیدار  با استاندار خراسان رضوي با بیان اینکه اولویت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و بنیاد ملی نخبگان، توانمند سازی نخبگان و استعدادهاي برتر  است؛ گفت: این قشر باید بتوانند در جامعه مثمر ثمر بوده و ارزش افزوده‌ی فکری و اقتصادی ایجاد کنند.

وی افزود: یکی از اهداف ما ایجاد اشتغال برای قشر جوان و تحصیل کرده است؛ در واقع می‌خواهیم تمام بازار کار کشور را درگیر جذب دانشگاهیان و نخبگان کنیم و اين از طريق ايجاد و حمايت شركت‌هاي دانش بنيان است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر توسعه فعاليت شرکت‌های دانش بنیان، اظهاركرد: صاحبان این گونه شرکت‌ها علاوه بر حمایت‌های دولتی و استفاده از تسهیلات با کارمزد مناسب، و پایین از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی نیز برخوردارند.

دكتر ستاری با اشاره به اجرایی شدن قانون شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: امروزه مفاهیم جدیدی در اقتصاد مطرح شده و دنیا به سمت استفاده از اقتصاد دانش بنیان، در حرکت است که ما نیز باید بیشتر از گذشته در این مسیر گام برداریم و تلاش کنیم.

همچنين علی رضا رشیدیان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌ی صنعت و معدن، گفت: حدود شش هزار واحد صنعتی در استان فعال است که بیش از 90 درصد آن توسط بخش خصوصی مدیریت می شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 300 هزار دانشجو در استان که تعداد قابل توجهی از آن‌ها در مقاطع تکمیلی مشغول به تحصیل هستند؛ خاطر نشان کرد: این مهم نشان دهنده‌ی اهتمام جوانان به فراگیری علم و دانش و زمینه ی بسیار مطلوبی جهت پرورش نخبگان است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال و توسعه‌ی پایدار تصریح کرد: با همکاری‌های به عمل آمده زمینه‌ی استقرار بنیاد نخبگان در استان فراهم شد که باید با بهره گیری از این امکان، نسبت به شناسایی استعدادها و به فعلیت رساندن توان های بالقوه‌ی جوانان تلاش کنیم.

رشیدیان خواستار تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها در راستای تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار کار شد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت بنیاد نخبگان استفاده شود.

وی افزود: حمایت از نخبگان و تجاری سازی ایده‌ها با استفاده از منابع صندوق نوآوری از جمله مواردی است که همواره باید مورد توجه قرار داشته باشد. تمام حمایتهای لازم از دفتر بنیاد نخبگان خراسان رضوی صورت خواهد گرفت.

گفتني است،‌ در اين ديدار تعدادي از روساي دانشگاه‌ها و  مديران استان و برخي مديران شركت‌هاي دانش بنيان حضور داشتند.

در اين سفر دكتر ستاري را دكتر وطني معاون توسعه فناوري، دكتر شيخ الدين معاون نوآوري و تجاري سازي فناوري، دليري معاون توسعه مديريت و منابع، كرمي مشاور و ریيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني،كاظمي مشاور و مديركل حوزه رياست همراهي مي كردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار