نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ظرفیت های متعدد کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری باید بیش از پیش در داخل و خارج کشور معرفی شود.

 محسن جلال پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل برخورداری از آب و هوای مساعد، جنگل های انبوه و تنوع پوشش گیاهی و جانوری می تواند از قطب های گردشگری داخلی و خارجی به شمار رود که این امر نیازمند معرفی هر چه بیشتر قابلیت های آن در سطح ملی و بین المللی است.
وی بیان کرد: باید زمینه را برای ورود افراد و سرمایه گذارانی که می توانند در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد موثر واقع شوند و در این راستا طرح های مختلفی را اجرا کنند فراهم کرد.
جلال پور اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد پیشنهادهایی در همایش معرفی فرصت های گردشگری منطقه چهار کشور مطرح شد.
وی عنوان کرد: مدیران شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی استان های جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس که دارای شرایط آب و هوایی گرم هستند برای بازدید خانواده ها و کارکنان خود از مکان های تفریحی هزینه های زیادی را صرف می کنند.
جلال پور ابراز داشت: قرار است رایزنی های لازم با مدیران این شرکت ها و شرکت های خارجی که در این مناطق فعالیت می کنند انجام شود تا با ساخت کمپینگ ها، هتل ها و میهمانسراهایی در مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد زمینه را برای طبیعت گردی و تفریح کارکنان و خانواده های خود فراهم کنند.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: به مسوولان اجرایی کشور توصیه می شود در فصول بهار و تابستان همایش های مختلف را در کهگیلویه و بویراحمد برگزار کنند تا علاوه بر معرفی این استان شرکت کنندگان نیز بتوانند از شرایط آب و هوایی مناسب، جاذبه های کم نظیر طبیعی و پوشش گیاهی و جانوری استان به نحو مطلوبی بهره مند شوند.
جلال پور با اشاره به اینکه ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در نشست های داخلی و خارجی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران معرفی می شود، گفت: با این اقدام زمینه لازم برای ورود و فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان بیش از پیش فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: همایش تورگردانان کشور سالانه در یک استان کشور برگزار می شود که در سال جاری این همایش در کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد تا به عنوان یک استان پرجاذبه معرفی شود.
جلال پور اظهار کرد: با برگزاری همایش معرفی فرصت های گردشگری منطقه چهار کشور در یاسوج پیشرفت های قابل ملاحظه ای برای امر سرمایه گذاری در این استان کسب شده است.
وی عنوان کرد: تلاش می شود همایش معرفی فرصت های گردشگری منطقه چهار کشور اردیبهشت هر سال در کهگیلویه و بویراحمد برگزار و از سرمایه گذاران و روسای اتاق های بازرگانی کشورهای همسایه ایران نیز برای شرکت در آن دعوت شود.
جلال پور ابراز داشت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز برای معرفی ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد اعتباراتی را اختصاص می دهد تا این استان در داخل و خارج کشور معرفی شود./س
برچسب ها: ظرفیت ، گردشگری ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.