پس از 9 سال ایران برای دومین بار میزبان مسابقات تیمی شطرنج جام ملت‌های آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تبریز برای اولین بار میزبان بزرگترین رویداد شطرنج آسیا شد و پس از 9 سال این میزبانی در ایران تکرار گردید.

اولین میزبانی ایران در سال 2005 در استان اصفهان بود. در این دوره 8 تیم حضور داشتند که در این میان هند ویتنام و ایران به ترتیب عنوان اول تا سوم را کسب کردند.

هجدهمین دوره مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا 2014 از روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه در شهر تبریز با حضور 10تیم از 8 کشور و دو تیم ملی الف و ب مردان و 6 تیم از 4 کشور و دو تیم ملی الف و ب بانوان کشورمان آغاز شد.

در بخش مردان تیم‌هایی از کشورهای چین، ویتنام، عراق، هند، قزاقستان، عمان، سری‌لانکا، اردن و تیم‌های الف و ب ایران حضور دارند و در 9 دور به روش دوره‌ای به رقابت می پردازند.

در تیم ملی الف آقایان کشور بازیکنانی همچون استاد بزرگ احسان قائم مقامی، استاد بزرگ الشن مرادی عبدی، استاد بین‌المللی سید جواد علوی و استاد بزرگ اصغر گلی‌زاده به مربیگری استاد بزرگ کنستانتین لاندا و در تیم ب استاد بزرگ پوریا درینی، استاد فیده امیررضا پوررمضانعلی، استاد فیده سید خلیل موسوی و امید نوروزی به مربیگری استاد بزرگ خسرو شیخ‌هرندی حضور دارند. 

در بخش بانوان تیم‌هایی از کشورهای چین، ویتنام، هند و قزاقستان ئ تیم‌های ملی الف و ب بانوان کشورمان شرکت کرده‌اند و در 5 دور به روش دوره‌ای با یکدیگر رقابت می کنند.

تیم ملی الف بانوان کشورمان را استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان، استاد بزرگ بانوان ساراسادات خادم‌الشریعه، استاد بین‌المللی بانوان میترا حجازی‌پور و استاد بین‌المللی بانوان شایسته قادرپور به مربیگری استاد بزرگ مرتضی محجوب و تیم ب را استاد فیده بانوان مینو عسگری زاده، استاد فیده بانوان درسا درخشانی، استاد فیده بانوان مطهره اسدی و آناهیتا غلامی‌اوریمی به مربیگری استاد بین‌المللی گرابلیاس ویرجینیوس تشکیل داده اند.

سرپرستی فنی مسابقات فریدون اسکندری(رئیس کمیته مسابقات و لیگ فدراسیون شطرنج) عهده‌دار است و سرپرستی مسابقات برعهده عبدالرضا خانکشی‌زاده می باشد.

چکاستو آباندو از کشور فیلیپین سر داور از دیدارها می باشد و داوری هجدهمین دوره از مسابقات تیمی شطرنج جام ملت‌های آسیا بر عهده حمیدرضا جدیدی، مسعود شرافتی، سید ایمان بکاء، شهرام سالاری، آروین ابریشمی، ندا ترابی و معصومه حنانی‌صفت است.

حضور 18 استاد بزرگ در بخش آقایان و 10 استادبزرگ بانوان در بخش بانوان نشان از اهمیت و بالا بودن سطح کیفی مسابقات است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شطرنج ، جام ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار