رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار گفت: اجرای قانون منطقه حفاظت شده باعث شده است قانون توسعه منطقه تاریخی قم چقا مهجور بماند.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، الیاسی گفت: منطقه تاریخی قم چقای علاوه بر اثار تاریخی آن، دارای طبیعت بکر، بسیار زیبا و بی نظیر با دنیایی از وحوش متنوع، رودخانه و فضای سبز مملو از انواع رنگ ها و بوی خوش و عطرآگین گیاهان وحشی، پرندگان خوش آواز و بی مانند در کنار آثار تاریخی و باستانی است.

وی افزود: به ندرت در غرب کشور منطقه ای با چنین ظرفیت بالای طبیعی، حیوانی، گیاهی و تاریخی در یک جا و مکان یافت می شود. وی به تلاش های چند ساله برای باز کردن راهی به منظور تسهیل تردد گردشگر و وسایل نقلیه آنان در منطقه پرداخت و گفت: منطقه حفاظت شده بیجار، گستردگی جغرافیایی بسیار زیادی دارد، به طوری که مردم بومی و همجوار آن را نیز به دردسر انداخته است و حتی خطر جانی نیز برای آنان به وجود آورده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیجار از مسوولین محیط زیست خواست با درایت بیشتر و اتخاذ راهکارهای مناسب و با لحاظ کردن لزوم توسعه و عمران شهرستان و حفظ آن برای آیندگان، به فکر باز کردن راهی برای بازدید مردم شهرستان و توسعه صنعت گردشگر و توریسم باشد.

وی با اشاره به قدمت هشت هزار ساله دیارگروس افزود: گردشگر در بخش های مختلف و گسترده ای در جامعه اثرگذار و اثرپذیر است.

وی افزود: طبیعت و منابع طبیعی خدادادی بهترین ظرفیت برای جذب گردشگر و مسافر است و با هزینه ای بسیار کم می توان سرمایه ای ماندگار و قابل توسعه با ظرفیت های متنوع ایجاد کرد./س
 
برچسب ها: قانون ، محدود ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.