ارومیه/

آموزشگاه‌های خیاطی به سمت تولید لباس اسلامی سوق یابند

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آموزشگاه‌های خیاطی باید به سمت تولید لباس به سبک فرهنگ ایرانی اسلامی سوق یابند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محسن مددی، اظهار داشت: آذربایجان غربی 70 آموزشگاه فعال در زمینه خیاطی دارد، که می‌توانند در زمینه اشاعه استفاده از لباس اسلامی موثر واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه سوق دادن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته خیاطی به سمت لباس مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی حرکت پسندیده‌‌ای است، ادامه داد: جشنواره و نمایشگاه لباس اسلامی جهت به نمایش گذاشتن و عرضه لباس‌ با این سبک در حال برنامه‌ریزی است.

مددی با اظهار به اینکه امکان برگزاری این جشنواره حتی در سطح ملی وجود دارد، اضافه کرد: در کنار آموزش به مقوله تولید و فروش باید به طور جدی توجه شود، تا به این ترتیب آموزش‌ها به تولید منجر شده و کارآموزان به بازار کار وارد شوند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: چنانچه کارآموزان محل مناسبی برای عرضه محصولات خود در اختیار داشته باشند، برای تولید لباس با جلوه‌هایی از هنر و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی راغب می‌شوند.

وی به نقش کلیدی مجمع امور صنفی در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: با مساعدت دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه فرهنگی به ویژه مجمع امور صنفی می‌توان برای تولید و فروش لباس با مظاهر اسلامی بسترها را فراهم کرد.

مددی خاطرنشان کرد: بعد از سپری شدن آموزش‌ها، اگر کارآموزان تضمینی برای ورود به عرصه اقتصادی داشته و فضایی با عنوان‌های مختلف از جمله مشاغل خانگی برای فعالیت آنها فراهم شود، به این سمت گرایش پیدا می‌کنند.

وی با اظهار به اینکه از این رهگذر مبحث توسعه مشاغل خانگی در جامعه ترویج می‌یابد، خاطرنشان کرد: با توسعه این تفکر محصولات تولیدی بانوان در فضای مناسب به طور گسترده عرضه شده و در دیگران نیز برای فعالیت در این زمینه انگیزه ایجاد می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه در سایه توسعه فرهنگ مشاغل خانگی نرخ مشارکت بانوان در توسعه اقتصادی کشور بالا می‌رود، بیان داشت: در سالی که با عنوان « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » نامیده می‌شود، بانوان بیش از گذشته در توسعه همه‌جانبه نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای استان توانایی و قابلیت کافی برای برپایی آموزش‌ها با این سبک و سیاق را در همه شهرستان‌های استان دارد.

وی گفت: در سراسر استان کارگاه آموزش‌ طراحی دوخت و لباس به صورت کاملا رایگان وجود دارد، که می‌توان از توانایی افراد مجرب و صاحب سبک در این زمینه استفاده کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، خیاطی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.