معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت گفت: 170 هزار دانشجو در 58 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند و حدود 70 هزار نفر آنان خوابگاهی هستند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر محمد حسین آیتی در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: حدود 40 درصد دانشجویان ما خوابگاهی هستند و این آمار در شهرهای مختلف  متفاوت است.

وی ادامه داد: از این تعداد دانشجوی خوابگاهی 60 هزار نفر آنها در خوابگاه های ملکی و دولتی ساکن هستند و حدود 10 هزار نفر به دلیل افزایش تعداد دانشجویان در خوابگاه های خودگردان، مشارکتی و یا خصوصی ساکن شدند.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه ساخت خوابگاه ارزش ملی و فرهنگی دارد گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین برای ساخت خوابگاه استفاده کرد.

دکتر آیتی با اشاره به افزایش پذیرش دانشجو در سال های اخیر اضافه کرد: ما با تراکمی از جمعیت دانشجویان خوابگاهی روبرو هستیم، اتاق های چهار نفره تبدیل به شش و یا هفت نفره شده اند که این نارضایتی را در دانشجویان ایجاد کرده است.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت تعداد خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی را 500 خوابگاه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که خیرین نیز در این کار پسندیده و بزرگ سرمایه گذاری کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار