وزیر کشور گفت: مرزهای کردستان دارای استعدادها و پتانسیل‌های خوبی است و بخصوص به خاطر همجواری با کشور عراق ظرفیت کار تجاری و اقتصادی فراوانی دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  عبدالرضا رحمانی فضلی عصر جمعه پس از بازدید از مرزهای استان کردستان در فرودگاه سنندج گفت: امروز در معیت نمایندگان مردم، مسوولان سیاسی و امنیتی و استاندار از مناطق مرزی کردستان بازدید کردیم و از نزدیک با وضعیت منطقه آشنا شدیم.

وی ادامه داد: قبلا در این خصوص در کارگروه مرزها تصمیماتی اتخاذ شده بود که لازم بود بیایم و از نزدیک منطقه را ببینم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در این بازدید بازارچه ها و معابر تجاری را از نزدیک دیدیم، گفت: لازم بود هماهنگی های بیشتری در بازارچه ها بین مسوولین ایجاد شود و استاندار به عنوان محور کار قرار گیرد و دستورات لازم را برای بیشتر فعال کردن اعمال کند.

وزیر کشور با اشاره اینکه هماهنگی خوبی بین مسئولان استان کردستان وجود دارد، افزود: در سایه این هماهنگی ها به نظر می رسد که موضوعات کارگروه ویژه مرزها به سرعت شکل بگیرد.

رحمانی فضلی بر سرمایه‌گذاری  بیشتر در زمینه ارایه خدمات مناسب تر در مرزهای استان تاکید کرد و گفت: خدمات بهتر و مناسب تر به افرادی که به مناطق مرزی می‌روند و یا قصد عبور از مرز را دارند باید ارایه شود.

وزیر کشور در خصوص ایجاد معابر مرزی در مناطق مرزی برای مرزنشینان نیز گفت: پیشنهاداتی در نقاط مختلف مطرح شده و نمایندگان هم پیگیر هستند که نیاز به بررسی کارشناسی بیشتری دارد و در جلسه شورای اداری استان و همچنین در جلسات تهران پیگیری خواهیم کرد و تصمیم نهایی را اتخاذ می کنیم.

رحمانی فضلی همچنین در مورد وضعیت امنیت استان کردستان نیز گفت: امنیت استان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار