این همایش با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم و انجمن مهندسی نور پردازی ایرانیان برگزار شد.

دکتر منصور نیک پور دبیر اجرایی این همایش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت:با تفاهمنامه ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم و این انجمن مهندسی بسته شده است از این پس همایشهای مختلفی درباره نور و اهمیت آن در معماری در بم برگزار خواهد شد .

مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم افزود :مباحث این همایش علاوه بر دانشجویان مورد توجه جامعه مهندسی نیز قرار گرفته است و بیش از 200 نفر از دانشجویان و جامعه مهندسان استان کرمان در این همایش شرکت کردند.

دکتر نیک پور با اشاره به اینکه مباحث نور در سرفصل دروس دانشگاهی کمتر دیده شده است، تصریح کرد :4 نفر از استادان برجسته و اعضای هیات مدیره و تدوین استاندارد های ملی ایران برای مباحث علمی نور نیز دعوت شدند.

در این همایش یک روزه مباحثی از جمله : سرگذشت نور ،نورپردازی و معماری ،منابع نوری ،طراحی و نورپردازی ،آلودگی نوری ،نورپردازی دفاتر کار و منازل و...مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین راهکارهای استفاده بهینه از انرژی برای نورپردازی منازل ، محل کار و همچنین استفاده از لامپ های ال ای دی و مباحث آلودگی نوری شهرها بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استادان نور پردازی، دانشجویان و جامعه مهندسی را با مبحث نور در معماری بیشتر آشنا کردند ./س


برچسب ها: برگزاری ، همایش ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.