دبیر اجرایی همایش بین المللی پزشکی افضلی پور گفت: در این همایش سه روزه قراراست در مورد موضوعات تخصصی پاتولوژی و آخرین یافته های علمی دنیا در این حوزه، بحث و تبادل نظر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارارن جوان از کرمان ؛ دکتر علیرضا فارسی نژاد با اعلام اینکه این همایش تا دو روز دیگر در کرمان ادامه دارد، گفت: با حضور اساتید و پزشکانی از ایران و جهان در حال برگزاریست.

وی افزود: در این همایش سه روزه قراراست در مورد موضوعات تخصصی پاتولوژی و آخرین یافته های علمی این رشته بحث و تبادل نظر شود.

دکتر فارسی نژاد خاطرنشان کرد: در کنار سخنرانی های علمی، کارگاه های تخصصی نیز با موضوعات هماتولوژی، آسیب شناسی غدد بزاقی و آسیب شناسی سرو گردن برگزار می شود.

دبیر علمی این همایش نیز گفت: در این کنگره علاوه بر طرح آخرین پیشرفت های علمی در حوزه پاتولوژی،اطلاعاتی راجع به تاريخچه پاتولوژی در ايران و وضعیت کنونی آن ارائه می‌شود.

دکتر شهریار دبیری افزود: استفاده از تجربیات اساتید و دانشمندان بنام جهانی در راستای پیشبرد علم پاتولوژی، یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تخصصی بودن موضوع همایش، از تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه، 55 مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده‌اند.

مدیر گروه پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: شرکت کننده گان در این همایش از متخصصان رشته پاتولوژی و سایر رشته‌های مرتبط از جمله آسیب شناسی فک و صورت، هماتولوژی، انکولوژی و ... هستند.

دکتر دبیری برگزاری سه کارگاه آموزشی را از جمله برنامه‌های این کنگره دانست و خاطرنشان کرد: این کارگاه ها با عناوین هماتوپاتولوژی، تومورهای بافت نرم و ضایعات غدد بزاقی در آزمایشگاه پاتولوژی دکتر تبریزچی واقع در دانشکده پزشکی افضلی پور، توسط مدرسان آمریکایی و اروپایی برگزار می‌شود.

وی تجلیل از پیشکسوتان پاتولوژی را از دیگر برنامه های این کنگره عنوان کرد و یادآور شد: در روز پنجشنبه 28 آبان مراسم گراميداشت ياد مرحوم افضلي پور و تجلیل از جمعي از پيشكسوتان پاتولوژي در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم که در این همایش به زبان لاتین سخن می گفت، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از بزرگترین دانشگاههای علوم پزشکی ایران با 5 هزار دانشجو است.

دکتر حق دوست گفت: پاتولوژی یکی از بهترین و بالاترین سطح را در دانشگاه علوم پزشکی کرمان دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان سیستم یکپارچه و منحصر به فردی دارد، افزود: این سیستم فرصت های بسیاری برای این دانشگاه داشت تا از تمام امکانات برای آموزش و تحقیقات استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در کرمان حدود 4هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که مورد استفاده است.

دکتر حقدوست با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان برنامه هایی برای سایر کشورها دارد، تصریح کرد: این همایش فرصتی شده است تا با همکاران متخصص در این حوزه ارتباط برقرا رکنیم و از آنها بازخورد بگیریم .

خانم دکتر آلنا اسکالووا ، یکی از متخصصین پاتولوژی جمهوری چک نیز گفت: در تشخیص سلول های سرطانی غدد بزاقی به یافته های جدیدی دست پیدا کرده ایم.

وی توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به سرطان از کشیدن سیگار که یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطانست، پرهیز کنند .

یادآور می شود: بخش علمی این کنگره در سالن اجتماعات بانک ملت در حال برگزاریست.

انتهای پیام /ش

برچسب ها: یافته ، علمی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.