اتحادیه اروپا روز پنجشنبه درگیری‌های مرگبار در کیدال در شمال مالی را محکوم کرد و آتش بس فوری را به منظور از سر گیری روند آشتی خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه درگیری‌های مرگبار در کیدال در شمال مالی را محکوم کرد و آتش بس فوری را به منظور از سر گیری روند آشتی خواستار شد.

سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما از سر‌گیری درگیری‌ها و نقض آتش بس و دیگر مفاد توافقنامه صلح 18 ژوئن 2013 را محکوم می‌کنیم . وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: برقراری فوری آتش بس مرحله‌ای ضروری برای آغاز مذاکرات در چارچوب روند گفتگو و آشتی طبق پیش بینی این توافقنامه است.

سخنگوی اشتون همچنین بر آمادگی اتحادیه اروپا برای تسهیل این مذاکرات با رعایت وحدت، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی مالی تاکید کرد.

شورشیان طوارق جنبش ملی آزادیبخش آزاواد روز چهارشنبه اعلام کرد با دو گروه مسلح دیگر کیدال و چند شهر شمال مالی را بعد از درگیری با ارتش این کشور تصرف کرده است. ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهور مالی روز چهارشنبه آتش بس فوری و آغاز گفتگو را خواستار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار