یکی از اعضای شورای انقلابی جنبش فتح اعلام کرد بین اعلام تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین و انتخابات ریاست جمهوری مصر هیچ ارتباطی وجود ندارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما، یکی از اعضای شورای انقلابی جنبش فتح اعلام کرد  بین اعلام تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین و انتخابات ریاست جمهوری مصر هیچ ارتباطی وجود ندارد .

فیصل ابو شهلا که عضو هیئت جنبش فتح در گفتگوهای آشتی ملی با حماس نیز است، گفت دولت آینده فلسطین نزد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن سوگند یاد خواهد کرد نه در مصر.

 ابو شهلا هرگونه ارتباط بین  اعلام تشکیل دولت جدید  فلسطین با نتایج انتخابات مصر را  که قرار است یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برگزار شود ، کاملا منتفی دانست . ابو شهلا ابراز امیدواری کرد  رئیس جمهور جدید مصر  هر چه زودتر انتخاب شود چون ما  نقش مهم و محوری مصر را در موفقیت توافقنامه آشتی ملی فلسطین هرگز فراموش نمی کنیم.

 عضو شورای انقلابی جنبش فتح گفت :ما به ادامه میانجیگری، نقش بارز و نظارت مصر  بر پرونده آشتی ملی کاملا پایبند هستیم زیرا مصر در سالهای اخیر همواره نقش موثری در حل بحران داخلی و به نتیجه رسیدن پرونده آشتی ملی ایفا کرده است.

ابوشهلا  در ادامه اعلام کرد محمود عباس و جنبش فتح نقش مثبتی در زمینه  حل  اختلاف ها بین مصر و جنبش حماس ایفا کرده‌اند. وی گفت:  ما به این مسئله تاکید داریم که جنبش حماس بخشی از ساختار ملی فلسطین است و تشکیل دولت آینده  و اداره امور فلسطین بدون حضور حماس غیر ممکن است.

ابوشهلا تاکید کرد عباس  رایزنی‌های خود را برای تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین با جدیت  آغاز کرده است و  اعضای این دولت در روزهای آینده اعلام خواهد شد . وی خاطر نشان کرد محمود عباس در روزهای اخیر تلاش زیادی کرد تا حمایت جامعه جهانی را برای موافقت و همکاری با دولت جدید فلسطین جلب کند و به نظر می رسد در کنار  حمایت اتحادیه اروپا از دولت آینده فلسطین ؛ موضع آمریکا نیز درباره آن تغییر کرده است.

این عضو ارشد فتح اظهار داشت پس از امضای توافقنامه آشتی ملی بین فتح و حماس و توقف کامل روند گفتگوهای صلح ، اسرائیل تحریم های جدیدی علیه فلسطینیان اعمال و درآمدهای مالیاتی  دولت فلسطین را توقیف کرد ولی با توجه به مواضع مثبت آمریکا و اروپا  دولت اسرائیل در نهایت مجبور خواهد شد با دولت جدید فلسطین همکاری کند .

ابو شهلا  گفت ما از مقامات مصر می خواهیم برای بهبود اوضاع ساکنان نوار غزه ، گذرگاه مرزی رفح را  باز کند تا افراد و انواع کالاها به آسانی وارد غزه شوند و ازکشورهای عربی مانند  عربستان و قطر نیز می خواهیم به  تعهدات خود در زمینه حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت مالی و سیاسی  ازآشتی ملی فلسطین عمل کنند .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار