فاتحی گفت: برای بهبود فضای کسب و کار می‌توان با ایجاد یک چارچوب منطقی در سیاست گذاری‌ها و تسهیل بسترهای لازم زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم کرد.

محمدحسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، درباره شرایط فشای کسب و کار، گستردگی حضور دولت در تصمیم گیری‌های بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی است.
 
وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب درآمدهای نفتی حجم بزرگی از اشتغال را به خود اختصاص داد و با وجود تغییراتی که در بودجه دولت ایجاد شد نقش دولت در متغییرهای اقتصادی همچنان باقی ماند و بخش خصوصی نتوانست نقش فعالی در این حوزه ایفا کند.
 
این کارشناس تصریح کرد: با تغییراتی که در متغییرهای نرخ ارز و بهره و یا تصمیماتی که برای کنترل قیمت‌ها صورت می‌گیرد همه این عوامل باعث التهاب در فضای اقتصادی می‌شود و التهاب نیز سمی برای تولید کننده و فضای کسب و کار است.
 
وی درباره راهکار حل این بحران در شرایط فعلی گفت: در شرایط فعلی مهم‌ترین کار این است که دولت به مردم اعتماد کند و هیج انتظاری از شرایط تحریم‌ها و کمک‌های خارج از کشور نداشته باشد و با توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی توسعه و فضای تولید باید درون‌زا باشد.
 
وی افزود: دولت باید یک چارچوب منطقی در سیاست‌های مالی خود ایجاد کند چون در غیر این صورت انگیزه کافی برای تولید کننده ایجاد نخواهد شد.
 
وی درباره بهبود فضای کسب و کار گفت: برای بهبود فضای کسب و کار بخش خصوصی باید وارد میدان شود و دولت بسترهای لازم را ایجاد کند و یا سیاست‌گذاری‌های مناسب بخش خصوصی را در جهت مطلوب هدایت کند و یا عرضه کالاهای عمومی، بخش خصوصی را به سمت توسعه پیش ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار