استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی موانع و آفت های فراروی صنعت گردشگری در کشور اشاره کرد و افزود: این صنعت به همان میزان که دارای مزیت ها و منافع فراوان اقتصادی است چنانچه به معنای واقعی به آن توجه نشود تبدیل به یک آفت و آسیب در حوزه های مختلف خواهد داشت.

خادمی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود : البته بخش گردشگری می تواند راه میانبری برای توسعه همه جانبه هر منطقه ای نیز محسوب شود.

وی گفت: این بخش اگر چه یک حوزه برون گرا و تسهیل گر در حوزه اقتصادی است از طرف دیگر مقوله ای تهدید و تحریم پذیر نیز محسوب می شود.

خادمی با بیان اینکه صنعت گردشگری دارای ابعاد مختلف در حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و حتی سیاسی است ، افزود: نگاه تک بعدی و یک جانبه نگر از آسیب های جدی این حوزه بشمار می رود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت تسهیل سرمایه گذاری بخش های دولتی و خصوصی کشور در عرصه صنعت گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد مشوق ها و شرایط لازم برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری باید در اولویت کارها قرار گیرد.

خادمی بیان کرد: تعامل و ترکیب در سطح عالی بخش خصوصی و دولتی عامل تحرک و پیشرفت کشور در همه عرصه ها از جمله توسعه و درآمدزایی درصنعت پاک گردشگری می شود.

وی فراهم کردن شرایط اولیه از جمله فضا و سایت مناسب برای احداث زیر ساخت های گردشگری، بروز کردن مشوق ها، سرعت بخشی به امور متقاضیان سرمایه گذار صنعت گردشگری، اعطای تسهیلات و کمک های فنی و اعتباری به سرمایه گذاران گردشگری را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

خادمی به تبادل اطلاعات و ارایه موقعیت های گردشگری به لحاظ آب و هوایی منطقه، استعدادهای تاریخی، فرهنگی و مناظر طبیعی و از جمله اکوتوریسم در هر استان بر مبنای ذائقه گردشگران خارجی به متولیان بخش گردشگری و تورگردان های این استان ها تاکید کرد.
برچسب ها: صنعت ، گردشگری ، آفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.