نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان، زندانیان حبس ابد می باشند، ولی در بهای خدمت به ارتش آمریکا شامل عفو می شوند. در واقع پنتاگون آن تعداد از زندانیانی را که وجود آنها به ضرر امنیت ملی امریکا می باشد، به افغانستان اعزام می کند تا یا در جنگ کشته شوند و یا به قتل برسند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، آخرین آمارهای وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد که از زمان اشغال خاک کشور ما در سال ۲۰۰۱ تا کنون دو هزار و ۱۸۱نفر از نظامیان آمریکایی کشته شدند.
 
بر اساس این آمار های پنتاگون، از مجموع کشته شدگان نیروهای آمریکایی در جبهه های جنگ افغانستان تا امروز ( بیستم و دوم ماه مه ۲۰۱۴) یکهزار و ۸۰۶ نفر بر اثر درگیری های مسلحانه جان خود را از دست دادند.
 
در این آمار ها همچنین ذکر شده است که ۱۳۳ نفر از سربازان آمریکایی در ارتباط با این عملیات اما در خارج از مرز های افغانستان کشته شدند.
 
گزارش وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۱ حاکی است که اعزام هر سرباز آمریکایی به جبهه های جنگ افغانستان سالیانه یک میلیون دالر برای دولت هزینه در بر داشته است که جمع هزینه هایی که دولت آمریکا صرف اشغال افغانستان کرده است تا سال ۲۰۱۱ میلادی ۵۰۰ میلیارد دالر بود که هزینه های این سه سال را نیز باید به آن اضافه کرد.
 
البته این مبلغ 500 یا 600 میلیارد دالر هزینه ای که آمریکا صرف استقرار دولت ناکارآمد کرزی کرد در قبال پنج شش هزار میلیارد دالری که از افغانستان به دست آورده است، ناچیز می باشد، همانطور که 2118 کشته نیروهای آمریکایی در قبال کشته شدن ده ها هزار شهروند نظامی و غیرنظامی افغانستان به چشم نمی آید.
 
نکته دیگری که نباید نادیده گرفت این است که بر خلاف گفته ی آمریکا، هیچ از یک این دوهزار و 118 کشته ی نیروهای آمریکایی، جزو ارتش رسمی آمریکا نبوده اند بلکه افرادی است که برای جنگ افغانستان به استخدام ارتش در آمده اند.
 
خوب است بدانید که بیش از نیمی از سربازان آمریکایی حاضر در خاک کشور ما، سواد آنچنانی و مهارت و تخصص لازم را ندارند. به گفته آگاهان مسایل نظامی، مجموعه سربازان آمریکایی در افغانستان شامل سه قشر می باشند. اولین گروه که معمولا در درجه افسری و رتبه های بالای نظامی فعالیت دارند، جزو نیروهای اصلی ارتش آمریکا می باشند که عده معدودی از نیروهای خارجی را تشکیل می دهند که تاکنون هیچ کدام هم کشته نشده اند.
 
طبقه دوم از نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان، زندانیان حبس ابدی می باشند که محکوم به زندانی بودن مادام العمر می باشند، ولی در بهای خدمت به ارتش آمریکا در افغانستان، شامل عفو می شوند. در واقع آمریکا آن تعداد از زندانیانی را که احساس می کند وجود آنها به ضرر امنیت ملی کشورش می باشد، به افغانستان اعزام می کند تا یا در جنگ کشته شوند و یا در زمان حضورشان در کشور ما سر به نیست گردند.
 
کاری که شوروی سابق در چندین کشور انجام داد. آنها نیروهای چچنی را برای چنگ به کشورهای تجاوز شده اعزام می کردند و سپس گروهی از کماندوها را می فرستادند تا این نیروها را از بین ببرند تا هیچ اطلاعاتی به بیرون درز نکند. اکنون آمریکا دقیقا همین عمل را انجام می دهد و آن تعداد از تبعیدی ها و زندانیانی را که معارض با امنیت ملی خود می بیند به افغانستان می فرستد تا یا کشته شوند یا به قتل برسند.
 
سومین گروه از نیروهای آمریکایی حاضر در کشور ما نیز افراد اجیر شده کشورهای دیگر هستند که در بدل دریافت پول و معاش و برخی در قبال گرفتن تابعیت آمریکا، به ارتش این کشور در افغانستان ملحق می شوند که آنها را نیز نباید جزو ارتش رسمی پنتاگون دانست.
 
لازم به ذکر است که از این سه طبقه فقط یک طیف اول، تحصیل کرده اند و مابقی از زندانهای آمریکا و کشورهای ضعیف و عقب مانده به ارتش آمریکا در افغانستان ملحق می شوند.نکته جالب اینکه، آمریکا تنها کشوری است که نیروهای نظامی خود را اینگونه پذیرش می کند و الا دیگر کشورهای حاضر در افغانستان همه از نیروهای ارتش های خودشان استفاده می کنند.
 
اما آمریکا برای رسیدن به مقاصد و منافع مدنظر خود، از یک سری افراد جانی و حبس ابد خورده، برای عملیاتهای نظامی در خاک کشور ما استفاده می کند که همین موضوع نیز نشان دهنده عدم صداقت آمریکایی ها با ما می باشد.
 
گفتنی است؛ در واقع می توان مدعی شد که سربازان آمریکایی تنها اپراتور تجهیزات پیشرفته خود هستند نه افراد دوره دیده، متفکر، باسواد و متخصص عملیاتهای نظامی. این واقعیت باطنی اکثر سربازان آمریکایی در افغانستان می باشد.
/انتهای پیام

منبع: شبکه اطلاع رسانی افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حلیمی
۱۵:۲۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار