بیش از 324 نمونه از انواع وحوش در گنجینه حیات وحش بیرجند خراسان جنوبی نگهداری می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند، کارشناس مسئول واحد آموزش وپژوهش اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی با بیان این مطلب افزود: در این گنجینه بیش از 324 نمونه از انواع پرندگان ، پستانداران، خزندگان و فسیل ها و گیاهان نگهداری می شود که این نمونه ها همگی واقعی اما غیر زنده هستند که پوست آرایی (تاکسیدرمی ) شده اند .

خانم صداقتی تصریح کرد: در گنجینه حیات وحش بیرجند انواع زیستگاه های استان در قالب ماکت های آماده سازی شده اند که شامل زیستگاه کوهستانی حفاظت شده شاسکو،تچه ماهور منطقه حفاظت شده درمیان، منطقه کویری حفاظت شده مظفری ، زیستگاه رودخانه ای فرخی قاین ، تالات کجی نهبندان و زیستگاه دشتی منطقه ممنوع علی حیدر بشرویه ایجاده شده است .

وی با بیان اینکه منطقه نایبندان خراسان جنوبی از جمله مناطقی است که یوزپلنگ اسیایی در آن نگهداری می شود خاطر نشان کرد : متاسفانه به علت شکار بی رویه و تخریب زیستگاه ها در کشور ما دو نوع از گربه سانان شامل شیر ایرانی وببر مازندرانی را برای همیشه در ایران از دست داده ایم که این امر را زنگ خطری برای مردم و مسئولین بوده و باید توجه بیشتر به حیات وحش و طبیعت کشور شود.

کارشناس مسئول واحد آموزش وپژوهش اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازدید از این مکان در ساعت اداری وبه صورت رایگان در تمامی ایام سال امکان پذیر است افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 6 هزار دانش آموز مدارس استان از این مکان دیدن کرده اند .

گنجیه حیات وحش بیرجند تنها موزه ای از حیات وحش خراسان جنوبی است که در آن علاوه بر نمایش گذاشتن وحوش ، زیستگاههای آن را نیز به تصویر کشیده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.