مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام‌اس استان مرکزی از افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به این بیماری در استان خبر داد.

 مریم پیغمبرزاده در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراک ، اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 219 بیمار مبتلا به ام‌اس در این انجمن تشکیل پرونده داده‌اند که از این میزان 954 نفر زن و 265 نفر مرد هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه آمار مبتلایان به این بیماری روز به روز در حال افزایش است که این افزایش نگران کننده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام‌اس استان مرکزی ادامه داد: بیماری ام‌اس با علائمی چون سردرد، بی‌حالی، تاری دید موقت و بی حسی بروز می‌کند که باید این علائم را جدی گرفت.

پیغمبرزاده افزود: امسال برای نخستین بار در استان مرکزی مراسم گرامیداشت روز جهانی ام‌اس در روز هشتم خرداد ماه در مجتمع ستارگان برگزار می‌شود و امیدواریم خیرین با حضور خود در این مراسم به این بیماران کمک کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز گرانی داروهای خارجی با توجه به اینکه برخی از بیماران باید تنها داروهای خارجی مصرف کنند، مشکلات بسیاری را برای بیماران به وجود آورده و پرداخت هزینه‌های 600 هزار تومانی برای یک آمپول برای چند روز از عهده بیماران خارج است که امیدواریم شاهد کمک‌های خیرین در این گردهمایی باشیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام‌اس ادامه داد: گرما و افزایش دما در فصل تابستان موجب تشدید بیماری ام‌اس می‌شود و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند به شدت به استخر نیازمند هستند که از مسئولان ورزش استان درخواست داریم امتیازات ویژه‌ای برای این بیماران در نظر بگیرند.

پیغمبرزادهدر ادامه با انتقاد از عدم حمایت مسئولان استان از انجمن حمایت از بیماران ام‌اس خاطرنشان ساخت: ما عادت کرده‌ایم از مسئولان که عامل اصلی برای حمایت و مراقبت از بیماران هستند توقع نداشته باشیم، چرا که مسئولان هیچ همکاری و حمایتی از این انجمن ندارند.

وی افزود: بخش فیزیوتراپی انجمن به زودی با رفع موانع پیش‌رو راه‌اندازی و آغاز به کار خواهد کرد./ز
برچسب ها: افزایش ، بیماران ، ام اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.